Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Curs 1 - Semestre 1
Temari
PART I: FONAMENTS D'ADMINISTRACIÓ D'EMPRESES TEMA 1. L'EMPRESA I L'ESTUDI DE L'ADMINISTRACIÓ D'EMPRESES 1.1. L'Administració d'Empreses 1.2. El concepte d'empresa 1.3. L'empresa com a sistema 1.4. Tipus d'empreses 1.5. Empresari, directiu i govern de l'empresa TEMA 2. L'EMPRESA I EL SEU ENTORN 2.1. Concepte i naturalesa de l'entorn 2.2. Entorn general 2.3. Entorn competitiu 2.4. Estratègies competitives de l'empresa TEMA 3. CREACIÓ D'EMPRESES I ESPERIT EMPRENEDOR 3.1. L'emprenedor: Principals motivacions i dificultats 3.2. La creació d'empreses 3.3. Factors d'èxit i de fracàs en la creació d'empreses 3.4. El pla de negoci en el procés de creació d'una empresa 3.5. La creació d'empreses basada en una idea ja explotada: la franquícia TEMA 4. L'EVOLUCIÓ DE L'EMPRESA 4.1. Decisions relacionades amb l'abast de les activitats de l'empresa 4.2. Direccions de creixement empresarial: estratègies corporatives 4.3. La internacionalització de l'empresa 4.4. Maneres de creixement empresarial: El creixement intern, el creixement extern i el creixement híbrid TEMA 5. ELS VALORS DE L'EMPRESA: CULTURA, MISSIÓ, VISIÓ, ÈTICA I RESPONSABILITAT SOCIAL CORPORATIVA 5.1. Els valors de l'empresa 5.2. La cultura empresarial 5.3. Missió i visió 5.4. ètica empresarial 5.5. Responsabilitat social corporativa i sostenibilitat TEMA 6. LA FUNCIÓ DE DIRECCIÓ 6.1. Els nivells directius 6.2. Les funcions de la direcció 6.3. Els rols directius 6.4. Les habilitats directives 6.5. La presa de decisions PART II: FONAMENTS DE MÀRQUETING TEMA 7. INTRODUCCIÓ A EL CONCEPTE DE MÀRQUETING 7.1. Què és el Màrqueting? 7.2. Les aplicacions de l'Màrqueting 7.3. Evolució del concepte de Màrqueting: Enfocaments de l'Màrqueting a l'empresa 7.4. La gestió de Màrqueting: Màrqueting estratègic i Màrqueting operatiu TEMA 8. MÀRQUETING DE RELACIONS 8.1. Màrqueting de relacions vs Màrqueting transaccional 8.2. Gestió de relacions amb el client 8.3. Gestió de relacions amb diferents stakeholders 8.4. Màrqueting intern 8.5. Enfocament social de l'màrqueting. Sostenibilitat. TEMA 9. GESTIÓ DE LA INFORMACIÓ DE MÀRQUETING 9.1. Subsistemes d'informació de màrqueting 9.2. Fonts d'informació de màrqueting 9.3. El procés de la investigació de mercats TEMA 10. EL PROCÉS DE PLANIFICACIÓ DE MÀRQUETING 10.1. Planificació de màrqueting a l'empresa 10.2. Anàlisi de la situació 10.3. Diagnòstic: Anàlisi DAFO 10.4. Fixació d'objectius de màrqueting i estratègies de màrqueting 10.5. Plans d'acció. Màrqueting -Mix: Producte, Preu, Comunicació i Distribució.