Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Curs 1 - Semestre 1
Metodologia didàctica
METODOLOGIES I
ACTIVITATS D'ENSENYAMENT I APRENENTATGE:
Metodologies
d'ensenyament-aprenentatge a desenvolupar:
Per a desenvolupar
i aconseguir totes les competències plantejades en aquesta assignatura, les sessions
es conceben de la següent manera:
Sessions teòriques
S'utilitzarà,
principalment, la classe magistral on s'explicaran els continguts teòrics de
l'assignatura. L'exposició es plantejarà de manera interactiva, amb la
formulació de preguntes o simulació de casos sobre un tema, per a fomentar així
la participació activa de l'alumnat i facilitar l'assimilació dels conceptes.
Sessions
pràctiques
En cadascun dels
temes de l'assignatura es plantejaran diverses activitats pràctiques dirigides,
fonamentalment, a encuriosir l'alumnat i guiar-lo en el procés d'enteniment i
assimilació dels continguts exposats. Les principals metodologies de treball
seran l'estudi de casos i l'aprenentatge orientat a projectes. Les activitats
proposades a l’efecte consistiran en la presentació i resolució de casos,
debats, anàlisis de peces publicitàries, plantejament de preguntes reflexives
sobre textos o imatges, etc.
Sessions de
tutoria
Durant aquestes
sessions, l’estudiantat podrà preguntar, bé de manera presencial o a través de
l'Aula Virtual, totes aquelles qüestions, dubtes i aclariments que necessite
resoldre. Podran sol·licitar assessorament sobre la manera d'abordar els
treballs plantejats en classe, demanar informació addicional o bibliografia
sobre els continguts vistos, exposar els seus problemes a l'hora d'abordar
l'estudi de l'assignatura o la realització dels treballs requerits, etc. També
es realitzaran, en aquestes sessions, el seguiment dels grups de treball,
orientació de les activitats realitzades i maneres de millorar-les, supervisió
de la progressió de l'alumnat i resolució de qualsevol altra qüestió que
l'alumne o l’alumna requerisca del professorat.
Activitats |
Competències |
Hores
presencials |
Hores
no presencials |
Tipus
Grups |
Aprenentatge teòric |
- Conèixer les principals
aportacions teòriques i pràctiques en el camp de la publicitat i les
relacions públiques.
- Raonament crític. |
24 |
|
Tot el grup |
Aprenentatge pràctic (Problemes) |
- Adquisició d'una terminologia
professional correcta en pro de l'eficàcia de la comunicació. - Capacitat per a conèixer els
principals aspectes que conformen l'activitat de la comunicació publicitària.
|
24 |
|
Grup reduït |
Ensenyaments pràctics (Laboratori) |
|
0 |
|
Tot el grup |
Ensenyaments pràctics (Pràctiques Externes) |
|
0 |
|
Tot el grup |
Seminaris |
- Conèixer les principals aportacions
teòriques i pràctiques en el camp de la publicitat i les relacions públiques. - Raonament crític. |
6 |
|
Tot el grup |
Tutories |
|
3 |
|
Grup reduït |
Avaluació |
Totes les de la matèria. |
3 |
|
Tot el grup |
Treball personal |
- Adquisició d'una terminologia
professional correcta en pro de l'eficàcia de la comunicació. - Capacitat per a conèixer els
principals aspectes que conformen l'activitat de la comunicació publicitària. - Capacitat d'anàlisi i síntesi. - Capacitat d'organització i
planificació. - Raonament crític. |
|
54 |
Tot el grup |
Treball de preparació dels exàmens |
- Capacitat d'anàlisi i síntesi. - Capacitat d'organització i
planificació. |
|
36 |
Tot el grup |
|
Totals
parcials |
60 |
90 |
|
|
Totals |
150 |
|
Com queda reflectit en el quadre anterior,
la distribució de les classes és de dues hores de teoria (grup complet, de 90
estudiants i estudiantes) i dues hores de pràctiques (dos grups reduïts, de 45
estudiants i estudiantes). D'altra banda, és obligatòria l'assistència a dos
seminaris (Seminari de Tècniques per a Parlar en Públic i Seminari de
Publicitat) que tindran una durada de sis hores en total.