Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Semestre 1
Temari
1. Socioconstructivisme.
1.1. L'Actualitat del Pensament de Vygotski. La Interacció social. La mediació semiòtica del llenguatge i el desenvolupament de la consciència d'aprenentatge. L'aprenentatge col·laboratiu.
1.2. Bruner i el concepte de mediació. L'ecologia de les relacions d'Ensenyament-Aprenentatge. Experiència i context. Representacions de l'ensenyament. Representacions de l'aprenentatge.
1.3. El desenvolupament de la metacognición i del metallenguatge. Desenvolupament de l'autonomia.
1.4. Acció i investigació en els processos d'Ensenyament-Aprenentatge.
1.5. Cap a una cultura dialògica i intercultural de les relacions d'ensenyament-aprenentatge de llengües. Identitat. Diàleg. Diversitat.
2. Estils cognitius i Estils d'Aprenentatge.
2.1. Característiques de l'Aprenentatge lingüístic. Aspectes pragmàtics I cognitius. El Model de Kolb.
2.2. El Processament de la informació. Aspectes idiosincràsics i emocionals.
2.3. Les estratègies d'aprenentatge.
2.4. Els estils de com a feixos d'estratègies. La noció de model com a Perspectiva Teòrica.
2.5. Estudis sobre el bon aprenent . Estudis sobre les representacions dels aprenents de llengües. Interlengua.
2.6. Estils d'ensenyament i estils d'aprenentatge.
2.7. Els estils d'aprenentatge davant els reptes de l'Europa plurilingüe
3. Instruments per la identification d'estratègies, estils i representacions d'aprenentatge
3.1. Els qüestionaris per al diagnòstic d'estils d'aprenentatge.
3.2. La noció d'escalaritat. La importància del context.
3.3. Descripció i aplicació de qüestionaris
3.4. Estudi de casos