Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

Temari

Temari

TEMA 1. LA INTERNACIONALITZACIÓ DE L'EMPRESA


1.1. La internacionalització de l'empresa des d'una perspectiva estratègica.

1.2. Avantatge competitiu e internacionalització

1.3. Anàlisi CAGE

1.4. Principals reptes de la internacionalització de l'empresa.


TEMA 2 EL PROCÉS DE INTERNACIONALITZACIÓ DE L'EMPRESA


2.1. Procés secuencialista o gradualista.

2.2. Processos ràpids d'internacionalització: Noves empreses internacionals vs Noves empreses globals.

2.3. Factors determinants de la ràpida internacionalització de les noves empreses

2.4. Factors explicatius dels avantatges competitius de les noves empreses internacionals


TEMA 3. MÈTODES D'ENTRADA ALS MERCATS INTERNACIONALS


3.1. L'exportació com a mètode d'entrada.

3.2. La inversió directa a l'exterior.

3.3. La cooperació com a mètode d'entrada.

3.4. Model de decisió pera l'elecció dels diferents modes d'entrada.


 TEMA 4. L'EMPRESA EN UN ENTORN GLOBAL>


4.1 Globalització i direcció d'empreses internacionals

4.2. Ètica i responsabilitat social en els negocis internacionals

4.3. Anàlisi de l'entorn amb una perspectiva global

 TEMA.5. OPCIONS ESTRATÈGIQUES A L'EMPRESA INTERNACIONAL


5.1. Pressions cap a la globalització i la fragmentació dels negocis

5.2. Enfocaments estratègics de competència internacional

5.3. L'estratègia de la filial exterior


TEMA 6. OPCIONS ESTRATÈGIQUES EN L'EMPRESA MULTINACIONAL

6.1. Pressions cap a la globalització i la fragmentació dels negocis

6.2. Enfocaments estratègics de competència internacional

6.3. L'estratègia de la filial exterior

TEMA 7. L'ORGANITZACIÓ DE L'EMPRESA INTERNACIONAL

7.1. Dissenys organitzatius en l'empresa internacional

7.2. Mecanismes de coordinació i control en l'empresa internacional

7.3. La direcció de recursos humans en l'empresa internacional