Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

Metodologia

Metodologia didàctica

  • Participació en els seminaris formatius.

  • Realització de les tasques establertes en els seminaris sota la supervisió del tutor/a UJI. 

  • Observació i anàlisi del centre i la classe.

  • Participació activa o com a simple observador, en les reunions o sessions de treball dels equips docents, si aquests ho consideren convenient.

  • Estudiar els programes i objectius de diverses publicacions referents als nivells i cicles en què es duen a terme les pràctiques.

  • Col·laboració en el desenvolupament de les classes sota la supervisió del mestre/a supervisor/a.

ACTIVITATS DE L’ESTUDIANTAT

Cal que l’estudiantat planifique la tasca que farà amb el professorat tutor/a i el mestre o mestra supervisor/a que el rep a l’aula, en funció dels objectius que s’han assenyalat per a cada curs, així com en funció de la durada de les pràctiques. Com a orientació general, es recomana que l’estudiantat realitze les activitats següents:

a) Adaptació/Contextualització (1 setmana)

Observar i analitzar el centre i la classe.

Durant els primers dies d’aquesta primera setmana, l’alumnat estarà sota la supervisió d’algun membre de l’equip directiu, el qual li facilitarà els documents necessaris per a entendre les singularitats del centre. Posteriorment se li assignarà una classe on començarà l’observació i anàlisi corresponent.

b) Observació/Col·laboració (2 setmanes)

Participar, activament o com a simple observador, en les reunions o sessions de treball dels equips docents, si aquests ho consideren convenient.

Estudiar els programes i objectius de diverses publicacions referents a l’etapa i nivells en què du a terme les pràctiques.

 c) Intervenció (resta del pràcticum)

Planificar i desenvolupar progressivament unitats temàtiques de totes les àrees, sota la supervisió del mestre o mestra. Serà preceptiu realitzar aquesta tasca i entregar al tutor o tutora una programació d’aquesta fase.