Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Curs 1 - Semestre 2
Ensenyaments teòrics
30 | 0 |
Hores presencials | Hores no presencials |
Ensenyaments pràctics (problemes)
5 | 0 |
Hores presencials | Hores no presencials |
Ensenyaments pràctics (laboratori)
12 | 0 |
Hores presencials | Hores no presencials |
Seminaris
6 | 0 |
Hores presencials | Hores no presencials |
Tutories
1 | 0 |
Hores presencials | Hores no presencials |
Avaluació
2 | 0 |
Hores presencials | Hores no presencials |
Treball personal
0 | 94 |
Hores presencials | Hores no presencials |
CB02 - Biologia cel·lular i biologia del desenvolupament. - Saber descriure la cèl·lula i identificar els diversos orgànuls cel·lulars. Diferenciació i proliferació cel·lular. - Saber establir les relacions entre les estructures intracel·lulars i les funcions que realitzen. - Conèixer els processos de desenvolupament que condueixen en l’establiment del pla corporal de l’organisme humà i els mecanismes cel·lulars i genètics corresponents.
CB05 - Genètica.- Conèixer les bases genètiques que permeten comprendre la fisiopatologia. Herència- Conèixer les bases de la teràpia gènica per a comprendre el seu futur desenvolupament. Informació, expressió i regulació gènica.
CB21 - Laboratori. Manejar material i tècniques bàsiques de laboratori.
DP02 - Aprenentatge autònom. Ser capaç de gestionar l’aprenentatge autònom utilitzant les estratègies i recursos més adequats.
FSS03 - El metge com investigador. Ser conscient: -de la necessitat de comunicar a la comunitat científica els resultats de la seua experiència professional; -de la importància de la investigació com un factor per a la progressió professional; -de les oportunitats existents per a col·laborar en la investigació en el període de pregrau.
SP04 - Implementació d’accions preventives per a promocionar la salut tant a nivell individual com poblacional. Ser capaç de : Conèixer els onceptes i criteris econòmics bàsics que condicionen la pràctica assistencial. Conèixer conceptes- de demografia i de variabilitat biopsicosocial. Conèixer el- funcionament del sistema públic de salut sensibilitzant en la població del risc que comporta no recórrer, en determinades circumstàncies, a l’ajuda mèdica. Promocionar l’adherència- al tractament valorant els motivacions del pacient per a acceptar el seguiment d’instruccions mèdiques i els conseqüències de la no adhesió al mateix.
AER02 -Aspectes ètics. Ser capaç de: -Conèixer i entendre l’ètica mèdica contemporània i els principis ètics d’autonomia, beneficència, no maleficència i justícia; els deures del metge i l’aplicació pràctica de les teories. - Conèixer i saber utilitzar una metodologia correcta per a la resolució de conflictes ètics. - Comprendre la necessitat i la importància del consentiment informat. - Acceptar els drets del malalt. - Conèixer el codi deontològic de la professió.- Fomentar el respecte a la diversitat, l’equitat i la igualtat de gènere.
Pràctica de la medicina en una societat multicultural. Reconèixer:- Les característiques de la nostra societat multicultural, i respectar-les.- La importància de l’aprenentatge d’idiomes.- L’existència de costums i de creences que poden aconsellar l’evitació o la modificació d’actituds diagnòstiques i terapèutiques.
Laboratori. Manejar material i tècniques bàsiques de laboratori.
Implementació d’accions preventives per a promocionar la salut tant a nivell individual com poblacional. Ser capaç de:- Conèixer els conceptes i criteris econòmics bàsics que condicionen la pràctica assistencial.- Conèixer conceptes de demografia i de variabilitat biopsicosocial.- Conèixer el funcionament del sistema públic de salut sensibilitzant en la població del risc que comporta no recórrer, en determinades circumstàncies, a l’ajuda mèdica.- Promocionar l’adherència al tractament valorant les motivacions del pacient per a acceptar el seguiment d’instruccions mèdiques i les conseqüències de la no adhesió a aquest.
Genètica.- Conèixer les bases genètiques que li permeten comprendre la fisiopatologia. Herència- Conèixer les bases de la teràpia gènica per a comprendre el futur desenvolupament d’aquesta. Informació, expressió i regulació gènica.
El metge com a investigador. Ser conscient:- De la necessitat de comunicar a la comunitat científica els resultats de la seua experiència professional.- De la importància de la investigació com un factor per a la progressió professional.- De les oportunitats existents per a col·laborar en la investigació en el període de pregrau.
Biologia cel·lular i biologia del desenvolupament.- Saber descriure la cèl·lula i identificar els diversos orgànuls cel·lulars. Diferenciació i proliferació cel·lular- Saber establir les relacions entre les estructures intracel·lulars i les funcions que realitzen.- Conèixer els processos de desenvolupament que condueiïxen en l’establiment del pla corporal de l’organisme humà i els mecanismes cel·lulars i genètics corresponents.
Aspectes ètics. Ser capaç de:- conèixer i entendre l’ètica mèdica contemporània i els principis ètics d’autonomia, beneficència, no maleficència i justícia; els deures del metge i l’aplicació pràctica de les teories.- conèixer i saber utilitzar una metodologia correcta per a la resolució de conflictes ètics.- Comprendre la necessitat i la importància del consentiment informat.- Acceptar els drets del malalt.- conèixer el codi deontològic de la professió.- Fomentar el respecte a la diversitat, l’equitat i la igualtat de gènere.
Aprenentatge autònom. Ser capaç de gestionar l’aprenentatge autònom utilitzant les estratègies i recursos més adequats.