Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

PS1042 - Personalitat, Avaluació i Intervenció en la Infància

Curs 4 - Semestre 2

Metodologia

Metodologia didàctica

La metodologia està basada en: classes teòriques, laboratoris, problemes, seminaris i tutories. No obstant això, es tracta d’una assignatura gamificada, i per tant en les classes teòriques s’integraran diferents activitats amb l’objectiu de fomentar la motivació, l’avaluació formativa i donar feedback a l’estudiantat del procés d’ensenyança-aprenentatge. 

 

Clases teóricas: Las clases teóricas/magistrales estarán embebidas en un entorno de gamificación. La gamificación implica la aplicación de principios y elementos propios del juego en un ambiente de aprendizaje con el propósito de influir en el comportamiento, incrementar la motivación y favorecer la participación de los estudiantes. La realización de las actividades embebidas en el programa de gamificación les permitirá a los alumnos obtener estrellas/puntos canjeables por diversos privilegios consensuados previamente entre profesor-alumno.

 

Classes teòriques: Les classes teòriques/magistrals estaran embegudes en un entorn de gamificació. La gamificació implica l’aplicació de principis i elements propis del joc en un ambient d’aprenentatge amb l’objectiu d’influir en el comportament, incrementar la motivació i afavorir la participació dels estudiants. La realització de les activitats embegudes en el programa de gamificació permetrà als alumnes obtenir estrelles/punts que podran bescanviar per diversos privilegis consensuats prèviament entre el professorat – alumne.

 

Problemes: Els problemes tenen com objectius profunditzar en l’estudi i aplicació d’alguns conceptes i temes clau. L’objectiu es millorar l’aprenentatge pràctic de l’assignatura de temes claus (p.ex., avaluació del desenvolupament, del temperament, tècniques d’observació).

 

Laboratoris i seminaris: Es seguirà principalment un disseny d’aprenentatge bassat en jocs. Mentre que als laboratoris es treballarà en jocs de taula comercials per a nens i adolescents, i aquests es relacionaran en el model d’intel·ligència vigent de Cattell-Horn Carroll, en els seminaris es dissenyarà un joc de taula propi (Psycho Challenge), amb un mecanisme similar als de la linea del “Cortex Challenge” però amb continguts propis de l’assignatura. 

 

Tutories: L’objectiu de les tutories serà realitzar un seguiment individualitzat del treball dels estudiants.