La matèria d'aquesta assignatura és de caràcter teoricopràctic, tal com
es recull en el pla d'estudis. Per aquest motiu, al llarg de les
diferents sessions de què consta, s'aniran treballant tots dos aspectes
(teòric i aplicat), buscant l'adquisició de coneixement teòrics,
juntament amb el domini dels problemes, els conceptes i les tècniques
bàsiques de l'Organització i Direcció d'empreses. Es posarà l'accent
principalment en l'adquisició d'una visió sistèmica, multifacètica, reflexiva i personal per part de l'alumnat.
La
missió de les classes teòriques és presentar els continguts essencials
que conformen els temes del programa. Per part seua, l'objectiu de les
classes pràctiques és doble:
- reafirmar l'aprenentatge dels
conceptes, teories i tècniques estudiades en la part teòrica, aclarint
dubtes i aprofundint en aquells aspectes més rellevants;
-
desenvolupar les actituds i habilitats que l'assignatura busca potenciar
per a optimitzar la preparació de l'alumnat de cara a l'exercici
professional.
El plantejament bàsic de l'aspecte didàctic del
programa es basa en una participació activa de l'alumnat en les
sessions, exercint el professor el paper de guia per a la construcció i
desenvolupament de coneixements i competències per part de l'alumnat.
És per això que les sessions s'han dissenyat incorporant diferents metodologies didàctiques, entre les quals cal destacar:
- l'exposició magistral participativa, per part del professorat;
- la investigació i el diàleg conjunt (alumnat-professorat) de les principals idees i conceptes;
- el plantejament i la resolució conjunts (alumnat-professorat) de qüestions a l'aula;
- la lectura i anàlisi d'articles i casos d'empreses, per part de l'alumnat;
- la realització de seminaris i fòrums de discussió;
- el desenvolupament d'una proposta de coordinació sistèmica d'una organització;
- la presentació i exposició de treballs i informes sobre diferents aspectes del temari, per part de l'alumnat.
La metodologia de treball que se seguirà inclou tant dinàmiques individuals com grupals.