Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Curs 2 - Semestre 1
Metodologia didàctica
El
desenvolupament de la matèria serà dut a terme mitjançant una metodologia
activa i participativa, amb un tractament significatiu i comprensiu dels
diferents continguts i que incorpori l'anàlisi reflexiva i crític de l'alumnat
sobre els mateixos.
A
causa del contingut teòric-pràctic de l'assignatura, s'alternaran les classes
de caràcter teòric i les de caràcter pràctic. Així mateix, s'alternaran, al
llarg del desenvolupament del temari, exposicions teòriques i pràctiques
d'activitats d'ensenyament-aprenentatge a càrrec del professorat i a càrrec
dels/les estudiants. Sempre que el tema a tractar ho permeti, hi haurà un temps
per al debat, l'intercanvi d'idees i la discussió.
Les
classes teòriques i pràctiques es complementaran amb la realització i anàlisi de
supòsits pràctics vinculats als diferents continguts (capacitats, habilitats,
jocs, etc.), lectures específiques sobre els diferents temes, exemplificacions,
etc.
Especial
atenció es dedicarà al seguiment dels treballs dirigits que, individualment o
en grup, hauran de realitzar-se per a l'adequat seguiment i comprensió dels
continguts de la matèria.
A
diferència del procés tradicional d'ensenyament-aprenentatge, el paper de
l'alumnat en aquesta matèria ha de ser actiu, havent d'aportar als altres
companys i companyes tant els seus treballs, propostes, etc. com les anàlisis i
reflexions que li suggerisquen els continguts de la matèria i les aportacions
de la resta la classe. Per a açò, els treballs realitzats per cada grup seran
analitzats per la resta de l'alumnat matriculat en l'assignatura de forma
reflexiva.
En
aquest sentit, serà considerat especialment rellevant l'aportació de fons
bibliogràfics no presentats pel professorat, anàlisi de documents, propostes
d'intervenció, etc. en relació als continguts que conformen el programa.