Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

HU1517 - Llengua i Cultura Alemanyes

Curs 3 - Semestre 2

Metodologia

Metodologia didàctica

 La metodologia serà teòric-pràctica, comunicativa i plantejada des d'un enfocament estratègic d'aprenentatge de la llengua i cultura alemanyes en el seu context. Està orientada així mateix a promoure l'aprenentatge autònom de l'estudiant alhora que el treball en equip i l'ocupació de les noves tecnologies.

Els estudiants de l'assignatura realitzaran en l'aula i fora d'ella tasques, tant autònomes com a cooperatives. Aquestes tasques estaran, a més, tutoritzades pel professor de l'assignatura, que efectuarà un seguiment continu d'elles en l'aula i en tutories.

La teoria la impartirà el professor en classe magistral, reforçant-la amb exemples pràctics i exercicis orals i escrits. Una part del material pràctic ho proporcionarà el professor i l'altra part l'adquirirà l'estudiant de forma autònoma sota les indicacions d'aquell. A més de les tasques obligatòries, els estudiants de l'assignatura realitzaran tasques complementàries d'aprenentatge de la llengua i cultura alemanyes. Aquestes tasques estaran relacionades amb les noves tecnologies (cerca, seguiment i recopilació de textos en alemany a través d'Internet, navegació acadèmica i cultural per la xarxa, CD-ROM, CDs-àudio, vídeos, etc.), per la qual cosa es fa indispensable la classe presencial.

Tot açò permetrà als estudiants que assistisquen regularment a classe exercitar-se en els conceptes apresos així com fixar per mitjà de la pràctica les estructures lingüístiques del programa. Al mateix temps, es pretén potenciar l'autonomia i motivació dels estudiants en l'exercici d'aprendre a aprendre, és a dir, de l'autoaprenentatge de la llengua alemanya, i obrir-los vies de coneixement i contacte tant en llengua com en cultura alemanyes a través dels seus textos.

El programa d'aquesta assignatura està concebut des d'una perspectiva tant teòrica com pràctica, i orientat a l'aprenentatge elemental d'una llengua estrangera i la seua cultura. Tot açò sense oblidar que l'estudiant té a la seua disposició un potencial enorme en les aules d'autoaprenentatge (CAL) per a complementar el seu aprenentatge teòric i pràctic en aquesta llengua, sent tutoritzat en elles per un professor competent en la matèria. Per a açò compta amb la disposició incondicional del professor de l'assignatura a l'hora d'orientar-lo i iniciar-lo en aquestes pràctiques d'autoaprenentatge. El professor de les aules d'autoaprenentatge podrà comptar també amb la sencera disposició del professor d'aquesta assignatura, sempre que ho desitge, per a una millor orientació i un millor seguiment de l'aprenentatge de l'estudiant que visite aquestes aules, podent establir, d'aquesta manera, un pont teòric-pràctic orientat a aprofitar al màxim totes les estratègies metodològiques i bibliogràfiques que repercuteixen en un major aprofitament del potencial didàctic per part de l'estudiant d'aquesta universitat.