Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

Temari

Temari

Tema 1 (Primera Setmana): Orientant-se a un mateix

Que és un treballador de conflicte elicitiu? Qui és el facilitador/mediador? Per a poder posicionar críticament al treballador de conflicte, al llarg de la primera setmana explorarem els següents conceptes mitjançant el contacte pràctic i textual: pedagogia crítica; coneixements situats,  posicionalitat i interseccionalitat; comunicació (CNV i comunicació congruent); la imaginació moral; treball en les ombres i Ritmes; exercicis respiratoris; la cançó i el PeaceProv entre altres. Interioritzar la mirada, canviar l'objectiu; construir consciència i explorar la perspectiva de l'autor, les nostres crítiques, agraïdes i encarnades biografies/geografies topogràfiques. Necessàriament explorem les diverses maneres de conèixer, ser, veure, sentir, viure, percebre i entendre mitjançant una conceptualització de cinc parts a l'individu i les seves corresponents formes de conèixer: coneixement somàtic amb el cos - sentir/percebre; coneixement empàtic i afectiu amb el cor - sentir/sentiment; coneixement intel·lectual amb la ment - pensar; coneixement intuïtiu amb l'ànima - intuir; coneixement transpersonal amb l'esperit- presenciar (Koppensteiner 2008)

 

Tema 3 (Segona Setmana):  La Teoria de Viure

 

“I have only been able to use a language that enslaved me, and therefore, the messengers of my mind come shackled.”

(Ama Ato Aidoo, Our Sister Killjoy)

 

Al llarg de la segona setmana profunditzarem dins la teoria de viure, en l'interior del nostre entorn de pau i conflicte tant teòrics com pràctics més actuals. Abordarem directament els texts interdisciplinaris seleccionats que ens orientaran i modelaran els nostres debats i activitats dins l'aula. Des d'ací seguirem construint cap al pensament mes profund, sentint, encarnant i essent mitjançant el compromís profund i d'una manera multidisciplinari amb aquests texts. Ja que el treballador elicitiu de conflictes és central dins la nostra exploració, serà interessant veure com i de quines maneres cada un de nosaltres viu la ressonància i la dissonància; quan fluïm, quan sentim resistència, arribem al marge; com reaccionen els nostres cossos, com s'expandeixen, com es contrauen, com es tensen, com es relaxen; com quan respirem profundament o no; quines emocions són provocades i invocades; com les nostres experiències personals, situacionalitat i posicionalitat influeixen en les nostres posicions i llocs; com naveguem, diferenciant i integrant, que aprenem, desaprenem, coneixem, desconeixem en aquesta valent creuada del cos, el cor, la ment, l'ànima i l'esperit. Com ens desenvoluparem i canviarem sols dins d'aquest espai i comunitat dinàmica? Ficant-nos les ulleres de la violència estructural, cultural i directa, com relacionarem aquest viatge interconnectat tan grupal com a individual amb els temes teòrics i pràctics més amplis que veurem aquesta setmana?

 

 

Unit 3 (Week 3): Retelling Conflict Stories

 

I will tell you something about stories.

They aren’t just entertainment.

Don’t be fooled.

They are all we have.

All we have to fight off illness and death.

You don’t have anything if you don’t have stories.

Leslie Marmon Silko

(Native American writer of the Laguna Pueblo tribe in west- central New Mexico).

 

Qui és a l'habitació? Si parlem de la transformació elicitiva del conflicte, les persones dins de la nostra habitació són importants. Fins i tot nosaltres som els nostres millors recursos (Lederach, 1997; 2005). Així, organitzarem aquesta setmana els estudis i les històries de conflicte que explorarem una vegada ens coneixem tots per a poder tractar, desenredar, desfer i explorar els nostres interessos i desitjos. Com treballadors de conflicte elicitiu ens podrem situar i actuar devedament. Ens arriscarem. Imaginarem. Això és el que causa que aquesta aventura fortuïta sigui tan emocionant, única, impredictible, descatalogada i oberta.