Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

GA1208 - Noves Tecnologies de la Informació i la Comunicació

Curs 1 - Semestre 2

Temari

Temari

Tema 1. Noves estratègies de les administracions públiques en l'àmbit de les Tecnologies d'Informació i Comunicació
1.1. Diferències i similituds entre l'administració i la gestió en general.
1.2. L'administració electrònica i e-Administració.
1.3. Portal d'Administració electrònica: Conceptes i estratègies.
1.4. Portal d'Administració electrònica: Legislació i normativa marc.
1.5. Portal d'Administració electrònica: Casos d'aplicació en AP.
1.6. Mecanismes principals de l'Administració electrònica: Signatura electrònica i legislació marc.
1.7. Mecanismes principals de l'Administració electrònica: Certificat digital.
 
Tema 2. Comunicació i informació en la gestió de l'administració pública.
2.1. Conceptes generals de comunicació.
2.2. L'expedient administratiu i l'expedient electrònic a l'administració pública. Conceptes i legislació marc.
2.3. L'expedient administratiu: Tipus de documentació i estructura.
2.4. El procediment administratiu com a procés en l'administració pública. Processos, circuits i fases.
 
Tema 3. Tecnologies de la informació i la comunicació en la gestió de l'administració pública.
3.1. Definició i criteris de classificació de tecnologies de la informació i la comunicació (TIC).
3.2. Classificació de la TIC segons xarxes i terminals.
3.3. Classificació de la TIC segons serveis.
3.4. Casos d'aplicació: Tecnologia Block-Chain i enfocaments col·laboratius.
3.5. Disseny i Planificació de projectes: Conceptes i models en l'administració de projectes.
3.6. Disseny i Planificació de projectes: El procés d'administració de projectes.
 
Tema 4. Conceptes i estratègies de seguretat informàtica en les TIC
4.1. Conceptes de Seguretat de la informació i Seguretat informàtica.
4.2. Bases de la Seguretat Informàtica.
4.3. Amenaces i vulnerabilitats.
4.4. Mecanismes bàsics de seguretat.
4.5. Polítiques de seguretat.
4.6. Recomanacions d'ús segur de les TIC.
 
Tema 5. Introducció a Internet i eines de productivitat en Ofimàtica a l'Administració pública
5.1. Recursos de Web 2.0 per adquirir, organitzar i guardar informació en mode col·laboratiu.
5.2. Recursos de computació en el núvol (Cloud Computing) per a disseny d'enquestes i formularis.
5.3. Eines d'ofimàtica per a treball col·laboratiu: Processadors de text.
5.4. Eines d'ofimàtica per a anàlisi i gestió de dades: Gestors de fulls de càlcul.
5.5. Eines d'ofimàtica per a disseny de fluxos de treball: Disseny i gestió de projectes.
5.6. Eines d'ofimàtica per a bases de dades: Disseny i gestió de dades.
 
Tema 6. Estructura i presentació d'un treball tècnic a l'Administració pública
6.1. Tipus de comunicació: comunicació oral, elaboració de pòsters i escriptura d'informes tècnics i de gestió.
6.2. Estructura i objectius de comunicacions orals.
6.3. Estructura i objectius de pòsters.
6.4. Estructura i objectius d'informes tècnics i de gestió.
6.5. Eines d'ofimàtica per a disseny de comunicacions orals.
6.6. Disseny de comunicacions orals: context i estructura.
6.7. Elaboració de comunicacions orals: format, llenguatge i estil.
6.8. Exposició de comunicacions orals: controls de temps i actituds.
 
Nota: Els temes 1, 2, 3 i 4 es desenvoluparan exclusivament en les sessions de teoria. Els temes restants, 5 i 6, es desenvoluparan al laboratori informàtic.