Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Curs 4 - Semestre 1
Temari
1. Les últimes alenades del classicisme i l'aparició de la modernitat cinematogràfica. El concepte de
manierisme a través de John Ford, Alfred Hitchcock i Douglas Sirk.
_
2. El neorealisme: gènesi, apogeu i dissolució. Roberto Rossellini, Vittorio de Sica, Luchino Visconti i
Giuseppe de Santis.
_
3. El Free Cinema britànic com a preludi dels nous cinemes. Tony Richardson, Lindsay Anderson, Karel
Reisz.
_
2. La Nouvelle Vague com l'eix de les ruptures formals i narratives. François Truffaut, Jean-Luc Godard,
Louis Malle, Eric Rohmer, Claude Chabrol.
_
3. Alguns paradigmes de l'autoria moderna. Robert Bresson, Ingmar Bergman, Michelangelo Antonioni,
Federico Fellini i Pier Paolo Pasolini.
_
4. L'apogeu dels moviments. El nou cinema alemany: Volker Schlöndorff, Werner Herzog, Rainer Werner
Fassbinder, Wim Wenders. Les cinematografies de l'Est: Txecoslovàqu ia -Jiri Menzel, Milos Forman, Ivan
Passer- i Polònia -Roman Polanski, Andrzej Wajda. L'Escola de Nova York. El cas espanyol: nou cinema
espanyol vs Escola de Barcelona.
_
5. Les ruptures del 68. Documentalisme radical i militància: la revolució a Llatinoamèrica. Godard i el Grup
Dziga Vertov.
_
6. Postmodernitat i relativisme. La replegament ideològic i autorreferencial: el cinema sobre/dins del cinema.
L'hegemonia industrial americana: blockbuster i nous gèneres.
_
7. Individualitats en el canvi de segle. Abbas Kiarostami, Theo Angelopoulos, Wong Kar-wai, Lars Von Trier,
Víctor Erice, José Luis GuerÍn..._
8. La irrupció del digital. El cas de Dogma'95. Cinema digital versus cinema analògic.
Esperança o reculada: l’estat de la questió en el moment actual. Virtualitat i espectacle: FX i la tornada als orígens.