Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

CA0945 - Models de Representació en l'Audiovisual Contemporani

Curs 4 - Semestre 1

Temari

Temari

1. Les últimes alenades del classicisme i l'aparició de la modernitat cinematogràfica. El concepte de

manierisme a través de John Ford, Alfred Hitchcock i Douglas Sirk.

_

2. El neorealisme: gènesi, apogeu i dissolució. Roberto Rossellini, Vittorio de Sica, Luchino Visconti i

Giuseppe de Santis.

_

3. El Free Cinema britànic com a preludi dels nous cinemes. Tony Richardson, Lindsay Anderson, Karel

Reisz.

_

2. La Nouvelle Vague com l'eix de les ruptures formals i narratives. François Truffaut, Jean-Luc Godard,

Louis Malle, Eric Rohmer, Claude Chabrol.

_

3. Alguns paradigmes de l'autoria moderna. Robert Bresson, Ingmar Bergman, Michelangelo Antonioni,

Federico Fellini i Pier Paolo Pasolini.

_

4. L'apogeu dels moviments. El nou cinema alemany: Volker Schlöndorff, Werner Herzog, Rainer Werner

Fassbinder, Wim Wenders. Les cinematografies de l'Est: Txecoslovàqu ia -Jiri Menzel, Milos Forman, Ivan

Passer- i Polònia -Roman Polanski, Andrzej Wajda. L'Escola de Nova York. El cas espanyol: nou cinema

espanyol vs Escola de Barcelona.

_

5. Les ruptures del 68. Documentalisme radical i militància: la revolució a Llatinoamèrica. Godard i el Grup

Dziga Vertov.

_

6. Postmodernitat i relativisme. La replegament ideològic i autorreferencial: el cinema sobre/dins del cinema.

L'hegemonia industrial americana: blockbuster i nous gèneres.

_

7. Individualitats en el canvi de segle. Abbas Kiarostami, Theo Angelopoulos, Wong Kar-wai, Lars Von Trier,

Víctor Erice, José Luis GuerÍn..._

8. La irrupció del digital. El cas de Dogma'95. Cinema digital versus cinema analògic.

Esperança o reculada: l’estat de la questió en el moment actual. Virtualitat i espectacle: FX i la tornada als orígens.