SIA. Sistema d'Informació Acadèmica

Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

Professorat

Dep. d'Educació i Didàctiques Específiques
Cabedo Mas, Alberto

Cabedo Mas, Alberto

Professor Titular d'Universitat

Dep. de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura
Moliner Miravet, María Lidón

Moliner Miravet, María Lidón

Professora Titular d'Universitat

Dep. de Filosofia i Sociologia
Comins Mingol, Irene

Comins Mingol, Irene

Professora Contractada Doctora

París Albert, Sonia

París Albert, Sonia

Professora Contractada Doctora

Dep. de Ciències de la Comunicació
Benet Ferrando, Vicente José

Benet Ferrando, Vicente José

Catedràtic d'Universitat

Nos Aldás, Eloísa Fernanda

Nos Aldás, Eloísa Fernanda

Catedràtica d'Universitat

Dep. d'Enginyeria Mecànica i Construcció
Hernández López, Leonor

Hernández López, Leonor

Professora Titular d'Universitat

Dep. d'Història, Geografia i Art
Sanz Rozalén, Vicente

Sanz Rozalén, Vicente

Professor Titular d'Universitat

Dep. de Traducció i Comunicació
Farné , Alessandra

Farné , Alessandra

Professora Ajudanta Doctora Tipus I

Professorat extern
Abarca Obregón, Gloria María

Abarca Obregón, Gloria María

Doctor o doctora: Sí

  • Mostra la biografia
    • BIOGRAPHICAL PROFILE (approximate length of 1500 characters) Master: International Master’s Degree in Peace, Conflict and Development Studies Professor: GLORIA MARIA ABARCA OBREGÓN Date: November 20th till December 1st, 2017 - Description of the professional situation (category) Professor of the Peace Education Course in the Master´s Degree in Peace, Conflict and Development. Dr. Gloria Maria Abarca holds a PhD in Peace, Conflict and Development. - Brief description of the research profile (main research lines or line, contributions, ...) The principle research area that she is searching is about Peace Education, and the specific topic is about Peace Education trough Holistic Peace. This topic is include it in the Master thesis and the PhD thesis that she present in the UJI University, in the program of Peace, Conflict and Development. She was coordinator for some International Peace education Projects like: “ A World Painted by Peace” www.unmundotenidodepaz.org. Mexico Painted by Peace, “ Burbujas de Ilusión”, “RadioMiniatura”, Creando puentes, and others. She wrote different articles about Peace education and Peace, some of this articles are: English -Abarca, Gloria. The Classroom: A Place for Inner Peace Education. GCPE Monthly Newsletter No. 107, August /September 2013 http://www.peace-ed-campaign.org/newsblog/wp-content/uploads/2013/08/GloriaAbarca_InnerPeaceInTheClassroom.pdf Spanish -Abarca, Gloria “Guía del profesor 5” Portafolios de vínculos Inteligentes. Santillana, México, marzo del 2006. -Ramírez, Gloria, Asistentes de la Coordinación (Miriam Soto, Gloria Abarca, Odeth Solís, Mario Salgado y Job Luna) “Plan Nacional de Educación en Derechos Humanos, 2006 “, Cátedra UNESCO de Derechos Humanos de la UNAM, (FCPS), México, del 2006. -Bahajin, Said, Gloria Abarca etal. “Cuestionario en la puesta en práctica del programa de la acción en una cultura de la paz”, UNESCO, 2005 http://www3.unesco.org/iycp/Report/Bahajin.pdf -Abarca, Gloria. Artículo “La Paz, cuestión de todos” 18 de febrero del 2008, periódico el Mediterráneo. http://www.epd.uji.es/web/comun/archivos/noticias/mediterraneo_gloria_18022009.pdf -Swart, Sanne. Clizia del Zompo y Gloria Abarca.” La paz; reconocer el Humano en cada persona, Julio 2009, Periódico el Mediterráneo. http://www.epd.uji.es/web/comun/archivos/noticias/final_articulo_meditaraneo.pdf -Artículo publicado en catalán y castellano en la Universidad de Barcelona, en la sección de Artes y Paz de la Escola de Cultura de Pau llamado ‘Un mundo teñido de paz. Una exposición itinerante, internacional e intercultural de plástica infantil’, escrito por Gloria María Abarca Obregón y Said Bahajin. Enero 2011. http://escolapau.uab.cat/img/programas/musica/mon.pdf http://escolapau.uab.cat/img/programas/musica/mundo.pdf -Abarca Gloria María, Herrero Rico Sofia y Andrea Francisco Amat. Articulo “la Educación para la paz desde una visión Holística para la conformación de una ciudadanía crítica” octubre 2011Quaderns Digitals. No. 69 Actas Congreso Mejora Educativa y ciudadanía crítica. http://www.quadernsdigitals.net/index.php?accionMenu=hemeroteca.VisualizaArticuloIU.visualiza&articulo_id=11090 -Abarca Obregón Gloria María en UAEM “La configuración de Nuevos espacio en la cultura, deporte, comunicación y educación para la paz, México 2011. http://www.maporrua.com.mx/p-4710-la-configuracin-de-nuevos-espacios-en-la-cultura.aspx -Abarca Gloria y Amaral Palevi “Educación y migraciones contemporáneas: El caso de la comunidad Rumana en Castellón”. En Aldás Eloisa, Alex Iván Arévalo, Eduardo Sandoval (editores) « Migraciones y cultura de paz: Educando y comunicando solidaridad», Dykinson, Madrid 2012. -Abarca, Gloria “Reconocimiento a Fatuma Ahm
Ali , Fatuma Ahmed

Ali , Fatuma Ahmed

Universitat: United Stated International University, Kenia

Doctor o doctora: Sí

Càrrec: Miembro del Instituto Interuniversitario de Desarrollo Social y Paz (IUDESP)- UJI

Bahajin , Said

Bahajin , Said

Doctor o doctora: Sí

  • Mostra la biografia
    • BIOGRAPHICAL PROFILE (approximate length of 1500 characters) Master: International Master’s Degree in Peace, Conflict and Development Studies Professor: .........................SAID BAHAJAIN......... ....................................... Date: November 20th until December 1st, 2017 - Description of the professional situation (category) Professor of the Peace Education Course in the M.A. Program in Peace, Conflict and Development. Dr. Said Bahajin holds a PhD in Peace, Conflict and Development Studies. - Brief description of the research profile (main research lines or line, contributions, ...) His principle research area is intercultural dialogue, Alliance of civilizations, Peace Education. His PhD thesis, entitled United Nations Alliance of Civilizations and the Peaceful Transformation of Conflict between Muslim and Western Societies, has been praised for its sophisticated analysis and its significant contribution to peace philosophy. He is the coordinator for various International Peace education Projects such as: “A World Painted by Peace”, “RadioMiniatura”, “Creando Puentes”,. Pachamama Odm Project, Bubbles for hope Project, Postcards for Yasir Campaign, The World of Colors Project and others. The articles Bahajin has written about Peace Education and Peace are listed below: • Peace culture to paint the world with peace, with Dr. Gloria María Abarca Obregón, 2014, http://www.pedagooogia3000.info/web/html/P3000_Book_Tomo_I_web.pdf • The Latin American’s model to the integration of Arab immigrants, in Spanish, December 2011, http://www.unaoc.org/ibis/2011/11/08/el-modelo-latinoamericano-en-la-integracion-de-los-inmigrantes-arabes/ • We coexist but we don’t know, in Spanish, 29 December 2011, http://www.webislam.com/articulos/66353-convivimos_pero_no_lo_sabemos.html • Smile please, in Spanish, 16 September 2011, http://www.webislam.com/articulos/62475-sonria_por_favor.html • A gift of love, in Spanish, 14 Mai 2011, http://www.webislam.com/articulos/61538-un_regalo_de_amor.html • World painted with peace: a traveling, international and intercultural project, in Spanish, January 2011, http://escolapau.uab.cat/img/programas/musica/mundo.pdf • The imperfect integration for those who come and who are living in Spain, in Filosofía en acción retos para la paz en el siglo XXI, 2009, Castelló de la Plana, Universidad Jaume I. • War is not the path, in Spanish, 21 January 2009, http://www.uji.es/cocoon/xpfpub/genera-contenido-pdf2?tcont_id=1757&c_id=15538622 • Immigration: A journey to the paradise of peace, in Spanish, 21 Mai 2007, http://www.webislam.com/pdf/pdf.asp?idt=7417 • The ethics of the hospitality in the Islamic faith, in Spanish, 04 de December 2007, http://www.webislam.com/?idt=8885 • Immigration: For a peaceful transformation of conflict, in Spanish, 07 December 2007, http://www.webislam.com/?idt=8886 • World painted with peace, Contribution to The Mid- Term Report On The International Decade for a Culture of Peace and Non- Violence for The Children Of the World (2001- 1210), in Spanish. http://www3.unesco.org/iycp/Report/Bahajin.pdf - Description of the teaching profile (type and quality of teaching) Bahajin’s professional experience is being a teacher, he has been an elementary teacher for more than 18 years, and he gives conference in many programs: Peace Education: experiences and contributions”, First Symposium about Peace Culture, 28 November 2015, Ciudad Juárez, México. Title: “Building together a Peace Culture”, First Symposium about Peace Culture, 27 November 2015, Ciudad Juárez, México. Title: “The role of Civil Society in Peace Education”, Interestatal Forum Peace education and Pedagogy 3000, 1 September 2015, Toluca, México.
Calvo Rufanges, Jorge

Calvo Rufanges, Jorge

Empresa: Centre d'estudis per la pau JM Delàs

Doctor o doctora: Sí

Càrrec: Investigador Institut Interuniversitari de Desenvolupament Social i Pau (IUDESP)

  • Mostra la biografia
    • Dr. Jordi CALVO RUFANGES. Llicenciat en Administració i Direcció d'Empreses. Professor d'Anàlisi de Conflictes i de Sistema Internacional de Cooperació al Desenvolupament de la URL, professor de Conflictes Armats a la UJI i professor d'Economia i Conflicte a la UOC. És coordinador del Centre Delàs d'Estudis per la Pau i investigador en economia de defensa, cultura de pau i desarmament. És doctor en pau, conflictes i desenvolupament per la UJI i Investigador del Institut Interuniversitari de Desenvolupament Social i Pau (IUDESP). És màster en Acció Humanitària per la Universitat de Deusto i en Pau, conflictes i desenvolupament per la UJI. Ha treballat com a coordinador de projectes de cooperació al desenvolupament i acció humanitària a Libèria, Costa d'Ivori, Mauritània, Uganda, República Democràtica del Congo, Zàmbia, República Centreafricana i Nigèria. És membre de la junta directiva de la Federació d'Organitzacions per la Justícia Global (antiga FCONG) i del International Peace Bureau. Ha sigut coordinador de campanyes pel desarmament de Justícia i Pau, incloent-hi la campanya contra el comerç d'armes. És autor de diverses publicacions sobre desarmament, economia de defensa, comerç d'armes, finançament de la indústria militar, cultura de pau i moviments socials. Entre les seves darreres publicacions es pot destacar: El Foro Social Mundial, nuevas formas de hacer política, Deusto, 2008; Atlas del Militarismo en España, Icaria, 2009; Globalización capitalista neoliberal y movimientos antisistémicos, Deusto, 2011; La banca armada. Inversiones explosivas de bancos y cajas, Centre Delàs, 2012; Inversiones que son la bomba. Negocios de la banca con empresas españolas de armamento, Setem, 2013; Evolución de la banca armada en España. ¿Cómo reducir la financiación de las empresas de armas?, Centre Delàs, 2013; Banca Armada vs Banca Ética, Dharana 2013; i Drones militares: la guerra de videojuego con víctimas reales, Centre Delàs, 2014.
Chocarro Marcesse, Silvia Elena

Chocarro Marcesse, Silvia Elena

Empresa: Red internacional IFEX

Doctor o doctora: Sí

Càrrec: Asesora de incidencia global

  • Mostra la biografia
    • - Descripción de la situación (categoría) profesional Consultora internacional en temas de libertad de expresión. Actualmente, asesora de incidencia global para la red internacional IFEX, que cuenta con 118 miembros en 70 países. Colaboraciones regulares con UNESCO. Miembro del Center for Freedom of the Media (CFOM), University of Sheffield. Fellow en Center for Data, Media and Society (CDMS), Central European University. - Descripción breve del perfil investigador (principales líneas o línea, aportaciones, ...) Doctora en periodismo por la Universidad Complutense de Madrid. Tesis doctoral: “La promoción de la seguridad de los periodistas: el rol de Naciones Unidas de 1945 a 2014”. Líneas de investigación: libertad de expresión, el papel de los organismos internacionales en la defensa del derecho a la libertad de expresión, seguridad de los periodistas, género y comunicación. - Descripción del perfil docente (tipo y calidad de docencia) - Aspectos relativos a actividades profesionales (si hay) - Otros aspectos que se quieran destacar Ponente en conferencias y seminarios sobre temas relativos a la libertad de expresión. Autora de “Estándares internacionales de libertad de expresión: guía básica para operadores de justicia en América Latina. Editora de “Nosotras en el país de las comunicaciones. Voces y miradas de mujeres”.
Cutler , Yacsire Déniz

Cutler , Yacsire Déniz

Empresa: Organización de los Estados Americanos (OEA), Washington, EE.UU.

Doctor o doctora: Sí

Càrrec: Jefa de la sección de gestión de proyectos

  • Mostra la biografia
    • RESEÑA BIOGRÁFICA (extensión aproximada de 1500 caracteres) Master: Master Universitario en Estudios Internacionales de Paz, Conflictos y Desarrollo Profesor/a: Yacsire Cutler Fecha: 11 de diciembre de 2017 Professional in the international and national development field with over 30 years experience in project management. Planned and implemented technical cooperation projects in Latin America and the Caribbean in various areas, including employment planning and generation, occupational safety and health, social security and cultural administration and preservation. Special emphasis given to incorporating a gender perspective through the project cycle. Conducted reasearch on poverty as well as in health and labour issues with an emphasis in women needs. Developed policies, guidelines and instruments for the formulation, monitoring and evaluation of projects implemented in the Americas with over 8 million dollars of annual funding. Experienced in coordinating and negotiating agreements with donors to development projects. Designed, developed and conducted a program on project design, monitoring and evaluation that has trained over 1,000 staff of national governments, NGOs, and international organitations as well as university students at the master level. Co-author of “Manual del Sistema de Marco Logico”, 2013. Sociologist with a Master in International Communications (minor in Development) from the School of International Serice at American University, Washington DC. Extensive post-graduate studies in Evaluation
De Díez , Orla Patricia

De Díez , Orla Patricia

Universitat: Stanford University . Peace Innovation Lab Network. Irlanda

Doctor o doctora: No

Càrrec: Co-Founder and Director

  • Mostra la biografia
    • BIOGRAPHICAL PROFILE (approximate length of 1500 characters) Master: International Master’s Degree in Peace, Conflict and Development Studies Professor: .................Orla Patricia de Diez....................... - Description of the professional situation (category) Current affiliations: Researcher at the Institute of Sustainable Tourism and Economic Development, TIDES at the University of Las Palmas de Gran Canaria (ULPGC); member of Stanford University Peace Innovation Lab Network exploring how persuasive technology can be used to gently nudge people from poor levels of engagement or negative interaction to quality collaboration across and beyond densely populated shantytowns affected by youth gang violence in Bolivia. Previously, at Club de Madrid, a forum of former heads of state and government, she led projects on (i) political reforms consultation in Ecuador; (ii) constitution building in Bolivia; and (iii) forging and scaling new ways for grassroots women to leverage their differences and converge their constituencies to influence national, regional and global policy on peace and security in the Greater Horn of Africa. Past research experience includes acclaimed simulation-based exploration with real stakeholders into the potential strengths and pitfalls of re-writing the Bolivian constitution. The aim was to study the interpersonal dynamics between opposing sets of political, geographical, cultural and social interests for reform, in a simulated environment. Several mock delegates went on to run successfully for seats in the real Assembly (2006-2007). She holds a Master’s degree in Public Policy and Management from Bolivian Catholic University (Harvard institute for International Development) and a Bachelors degree in History and Geography from Complutense University of Madrid. - Brief description of the research profile (main research lines or line, contributions, ...) For the past 7 years, she has focused on team learning behaviours that enable and speed up large-scale, systemic innovation, with particular R+D emphasis on social learning software for changing organisational culture. - Description of the teaching profile (type and quality of teaching) Created practice-based Introduction to Peace and Conflict Studies module—focussed on violent extremism; with two distinct layers of learning. 1) Students learn how systems thinking, human-centred design, and persuasive technology can be used together to discern, design and mobilise more effectively for complex systems that are shaping the lives and decisions of people at risk of committing to violence. 2) Students learn how to develop team intelligence from the experience of untangling and addressing extremism. Through reflective practice, they develop deeper awareness about how their own behaviours and group interactions encourage or inhibit flow of information and ideas into systemic understanding and impact.
Gaddi , Daniela

Gaddi , Daniela

Doctor o doctora: No

  • Mostra la biografia
    • es, ...) Master: Master Universitario en Estudios Internacionales de Paz, Conflictos y Desarrollo Profesor/a: Daniela Gaddi Fecha: 20 de marzo de 2018 - Descripción de la situación (categoría) profesional Mediadora, criminóloga. Investigadora posdoctoral en temas de Justicia Restaurativa - Descripción breve del perfil investigador (principales líneas o línea, aportacion Interesada en la relación entre mediación y derecho desde una perspectiva socio-jurídica, actualmente investiga las condiciones bajo las que la mediación puede funcionar como mecanismo de regulación social, y las condiciones bajo las que el paradigma restaurativo puede contribuir a la transformación del sistema de justicia penal. - Descripción del perfil docente (tipo y calidad de docencia) Desde 1998 desempeña actividades de docencia en tema de Mediación Penal y Comunitaria, Conflicto, Justicia Restaurativa, Justicia Juvenil, Derecho Penitenciario y Penas Alternativas, colaborando con diferentes instituciones académicas en Italia, España y Argentina. Asimismo, es formadora en tema de negociación interpersonal, gestión del conflicto, comunicación y team building, justicia restaurativa, mediación penal y comunitaria, para Empresas, Cooperativas, Organizaciones no gubernamentales, Asociaciones, Administraciones Públicas. - Aspectos relativos a actividades profesionales (si hay) Desde el 1999 colabora con diferentes centros y servicios de mediación comunitaria. - Otros aspectos que se quieran destacar Ha sido miembro del equipo de formadores en el marco del proyecto "Mediation Interethnique au Kosovo, Programme Kosovska Mitrovica (Nord) et Mitrovicë (Sud)", dirigido a jóvenes procedentes de diferentes zonas de los Balcanes.
García Quero, Fernando José

García Quero, Fernando José

Universitat: Universidad de Granada

Doctor o doctora: Sí

Càrrec: Profesor

  • Mostra la biografia
    • -Investigador post-doctoral, Departamento de Teoría e Historia Económica (área de Fundamentos del análisis económico), Universidad de Granada -Miembro Titular de Facultad Latinoamericana de Ciencias Sociales-España (FLACSO-España) -Delegado andaluz ONGD Economistas sin Fronteras. Miembro de la Junta Directiva de la organización. -Profesor acreditado por la Agencia Nacional de Evaluación de la Calidad (ANECA) en las figuras de Profesor Ayudante Doctor y Profesor Contratado Doctor. Experiencia docente Año académico 2015/2016 Módulo: Introducción a los Estudios para la Paz y el Desarrollo en máster oficial universitario. Universidad Jaume I de Castellón. Máster Universitario en Estudios Internacionales de Paz, Conflictos y Desarrollo. Módulo: Planificación y gestión de proyectos y políticas públicas de cooperación. Máster en Cooperación Al Desarrollo, Gestión Pública y de las ONGD. Macroeconomía: Grado en Administración de Empresas. Microeconomía: Grado en Economía. PROYECTOS DE INVESTIGACIÓN -Investigador colaborador del proyecto 3929, "Desempleo y bienestar subjetivo: Análisis cuantitativo y cualitativo". Instituto de Estudios Fiscales. IP: Jorge Guardiola. Periodo: Septiembre 2013-Noviembre 2014 (14 meses) - Investigador colaborador del proyecto “Construcción conceptual y medición del Buen Vivir en los cantones de Cuenca y Nabón”, Centro interdisciplinario en Población Territorio y Desarrollo (PYDLOS), Universidad de Cuenca Ecuador. Ecuador. Financiación: 134.000$. Periodo: Septiembre 2012-Diciembre 2015 (24 meses) -Investigador principal proyecto “Cooperación, altruismo, prejuicios económicos y de género: un diagnóstico para una intervención adecuada”. Agencia Andaluza de Cooperación Internacional al Desarrollo (convocatoria autonómica 2013). Financiación: 39840€. Periodo: Junio 2014-Junio 2016 (24 meses) -Investigador printical. “CON-CIENCIA LABORATORIO DE IDEAS, Diagnostico y propuestas alternativas al desarrollo de los pueblos del norte de Marruecos, en base a las necesidades socioeconómicas del área”. Subvencionado en convocatoria pública por el Vicerrectorado de Relaciones Internacionales y Cooperación al Desarrollo. XI Convocatoria Modalidad 1: Cooperación Universitaria al Desarrollo. Contraparte: Facultad de Ciencias Jurídicas Tánger, Marruecos. Financiación: 1000 €. Periodo: 2012-2013 (12 meses). -Coordinador. Inversiones Empresariales de los Inmigrantes y Crecimiento en Andalucía, subvencionado por la Consejería de Empleo de la Junta de Andalucía, Dirección General de Coordinación de Políticas migratorias. Grupo de Investigación Historia económica, Instituciones y Desarrollo de la Universidad de Granada. 2011. Financiación 5370€ -Colaborador. Racism and Social Marginalization (FRA2-2007-3200-T03). Agencia Europea de Derechos Fundamentales (FRA- Europenal Union Agency for Fundamental Rights) Marzo 2008-Marzo 2009. Responsable Cristina Rechea Alberola. Financiación 235,070€
Giménez García, Isabel

Giménez García, Isabel

Empresa: Institut Interuniversitari de Desenvolupament Local

Doctor o doctora: Sí

Càrrec: Tècnica IIDL

  • Mostra la biografia
    • - Descripción de la situación (categoría) profesional Gestora de proyectos europeos en la Universitat Jaume I de Castellón (contratada como Personal de Administración y Servicios) y consultora independiente en cooperación y desarrollo local - Descripción breve del perfil investigador (principales líneas o línea, aportaciones,...) Principales líneas: desarrollo local, cooperación internacional, adaptación al cambio climático, reducción del riesgo de desastres, educación para el desarrollo. Autora y editora de publicaciones sobre desarrollo y cooperación descentralizada. Presentación de comunicaciones en jornadas y congresos nacionales e internacionales. - Descripción del perfil docente (tipo y calidad de docencia) Profesora invitada en diversos másteres oficiales y cursos de postgrado (asignaturas relacionadas con el desarrollo sostenible, el medio ambiente y la gestión de proyectos), tanto presenciales como e-learning. - Aspectos relativos a actividades profesionales (si hay) Especialista en la identificación, preparación, gestión, seguimiento y evaluación de proyectos de cooperación al desarrollo. Más de diez años de experiencia en ONGDs y universidades, como Cruz Roja Española y la Universitat Jaume I de Castellón. Ha trabajado como expatriada en India y Guatemala, habiendo llevado a cabo misiones a corto plazo en países como Filipinas, México, Argentina, Chile, Etiopía, Bangladesh y Marruecos. - Otros aspectos que se quieran destacar Experta independiente para la Comisión Europea en el proceso de evaluación del programa europeo Erasmus+ (2014-15 y 2013-14). Seleccionada para participar como pionera en el programa europeo Climate-KIC. Pioneers into Practice (2014) (http://www.climate-kic.org/programmes/pioneers/)
Gomes , Alberto Gerardo

Gomes , Alberto Gerardo

Universitat: La Trobe University Australia

Doctor o doctora: Sí

Càrrec: Director del programa en Sociologia y Antropologia de la Facultad de Ciencias Sociales

  • Mostra la biografia
    • - Description of the professional situation (category) Emeritus Professor, La Trobe University, Australia & Director, Dialogue, Empathic Engagement, and Peacebuilding (DEEP) Network. - Brief description of the research profile (main research lines or line, contributions, ...) Much of my research has been on the impact of state-sponsored development, capitalism and modernity on Indigenous communities, particularly the Orang Asli (Malaysian Aborigines). Drawing from this research, I have published numerous papers and three books (Malaysia and the "Original People", with R. Dentan, K. Endicott, and B. Hooker; Looking for Money; and Modernity and Malaysia: Settling the Menraq Forest Nomads). I have also published work on cultural politics in Malaysia (such as the edited book Multiethnic Malaysia, with Lim Teck Ghee and Azly Rahman) and in Goa, India. In the last five years, my publication projects have focused on what we can learn from Indigenous peoples and their epistemologies rather than merely learning about them. Related to this are my current projects on (1) the nexus between equality (or egalitarianism), sustainability, and peace and (2) Indigenous forms of conflict transformation, dialogue and empathetic engagement. I am also working on two books, one on Malaysia tentatively entitled Culture Matters in Malaysia and the other (with Michalis Michael) on the art and craft of dialogue. - Description of the teaching profile (type and quality of teaching) For the past twenty five years, I have taught introductory anthropology at La Trobe University. I have received several teaching awards, including a national citation for teaching excellence. I have taught an intensive MA course at Universitat Jaume 1 since 2008 and have taught courses at University of Malaya (Malaysia), University of Helsinki (Finland), University of Innsbruck (Austria), and Vietnam National University. My teaching is focused on anthropology, development studies, social and political ecology, Southeast Asia, and Indigenous peoples and epistemologies. - Aspects related to professional activities (if any) Member of Editorial Board of the following academic journals: Asian Ethnicity, Analisa, Suomen Antropologi (Journal of the Finnish Anthropological Society). Member of the Board of the following organisations: Malaysian Academy of Han Studies, Global Reconciliation, and Institute of Peace and Diplomatic Studies, Pakistan.
Guardiola Wanden-Berghe, Jorge

Guardiola Wanden-Berghe, Jorge

Universitat: Universidad de Granada, España

Doctor o doctora: Sí

Càrrec: Profesor

  • Mostra la biografia
    • - Descripción de la situación (categoría) profesional Profesor Titular de Economía en la Universidad de Granada, Departamento de Economía Aplicada - Descripción breve del perfil investigador (principales líneas o línea, aportaciones, ...) Bienestar subjetivo, necesidades básicas, indicadores sociales, hambre, desarrollo humano. Principales publicaciones más recientes: • Suárez-Varela, M.; Guardiola, J. and González-Gómez, F. 2014. Do pro-environmental behaviors and awareness contribute to improve subjective wellbeing? Applied Research in Quality of Life, in press. • Guardiola, J. and García-Quero, F. 2014. Buen Vivir (living well) in Ecuador: Community and environmental satisfaction without household material prosperity? Ecological Economics, 107, 177–184. • Guardiola, J. and Guillén-Royo, M. 2014. Income, Unemployment, Higher Education and Wellbeing in Times of Economic Crisis: Evidence from Granada (Spain). Social Indicators research, in press. • Guardiola J. and Picazo-Tadeo, A.J. 2013. Building weighted-domain composite indices of life satisfaction with Data Envelopment Analysis. Social Indicators Research, 117(1), 257-274. • Guardiola, J.; García-Rubio, M.A. and Guidi-Gutiérrez, E. 2013. Water access and subjective well-being: The case of Sucre, Bolivia., 9 (2), 367-385. • Guidi, L.E.; González-Gómez, F. and Guardiola, J. 2014. Water access in Sucre, Bolivia: A case of governance deficit. International Journal of Water Resources Development, 29(4), 636-649. • Guardiola, J.; González-Gómez, F.; García-Rubio, M.A. and Lendechy-Grajales, A. 2012. Does higher income equal higher happiness in every society? The case of the Mayan People. International Journal of Social Welfare, 22(1), 35-44. • Guardiola, J.; González-Gómez, F. and Lendechy-Grajales, A. 2012. The influence of water access in subjective well-being: Some evidence in Yucatan, Mexico. Social Indicators Research, 110(1), 207-218. - Descripción del perfil docente (tipo y calidad de docencia) Docencia en el Grado de Economía, Políticas-Derecho y Trabajo Social. - Aspecto srelativos a actividades profesionales (si hay) Consultor de Naciones Unidas durante 2005.
Jiménez Olmos, Javier

Jiménez Olmos, Javier

Universitat: Universidad SanJorge , Zaragoza

Doctor o doctora: Sí

Càrrec: Profesor-Investigador

  • Mostra la biografia
    • BIOGRAPHICAL PROFILE Master: International Master’s Degree in Peace, Conflict and Development Studies Professor: DOCTOR JAVIER JIMÉNEZ OLMOS Date: 28 of March 2017 - Description of the professional situation (category) Member of the Council, professor and researcher at the Foundation “Research Seminar for Peace” of Zaragoza. Professor at the “University of Experience” at Zaragoza University. Member of the Observatory of Peace, Security and Defence at the University of Zaragoza. Colonel Spanish Air Force (Retired). - Brief description of the research profile (main research lines or line, contributions, ...) Researches are focused primarily on: 1) Analysis of current conflicts in the Middle East and Africa, with main attention to terrorism and relations between the West and Islam. 2) Analysis of the situation in Ucraine and its influence on the future of EU and NATO. 3) Research on human security as main factor of peace in the world - Description of the teaching profile Teaching is based on academic knowledge and in professional experience, both national and international, acquired in various positions of responsibility in international organizations (NATO and EU) . Lessons are supported by audiovisual means to help students to understand the complexity of international relations and security. Students always have the opportunity to discuss and to provide comments and proposals on the issues presented and discussed during classes. - Aspects related to professional activities (if any) As a result of conducted researches, following books has been published: From the clash to the alliance of civilization , Barcelona, Icaria , 2012 From military power to human security , Zaragoza , Mira Editores, 2013 - Other aspects you would like to highlight Published articles availables on the blog Javier Jiménez Olmos, International Security https://jjolmos.wordpress.co
Langle de Paz, María Teresa

Langle de Paz, María Teresa

Empresa: Women's Knowledge International - Foundation Culture of Peace, Madrid, Spain

Doctor o doctora: Sí

Càrrec: Directora

  • Mostra la biografia
    • BIOGRAPHICAL PROFILE (approximate length of 1500 characters) Master: International Master’s Degree in Peace, Conflict and Development Studies Professor: Teresa Langle de Paz Date: October 23rd to November 10th of 2017 - Description of the professional situation (category) Dr. Teresa Langle de Paz holds a Ph. D in Philosophy-Hispanic Studies from Brown University, USA. Co-Director . UNESCO Chair on Gender, Wellbeing and Culture of Peace at the University of Wisconsin-Madison, USA Member of Council . Instituto DEMOSPAZ (Human Rights, Democracy and Cultures of Peace and non-Violence) at Universidad Autónoma de Madrid. Member of the Advisory Board of the Foundation Women for Africa. - Brief description of the research profile (main research lines or line, contributions, ...) A strong conviction that gender originated in emotionality—feminist emotion—may be constructively channeled towards building women’s wellbeing, leaderships, and cultures of peace has been at the core of her teaching, research and publications for over two decades. She has published several books and scientific essays. Three recent publications are: La urgencia de vivir. Ultrafeminismo. Teoría (Forthcoming); “A Golden Lever for Politics: ‘Feminist Emotion’ and Women’s Agency” (Hypatia. A Journal of Feminist Philosophy. 31:1, 2016); La rebellion sigilosa. El poder transformador de la emoción feminista (Col. Akademia. Barcelona: Icaria, 2011). - Description of the teaching profile (type and quality of teaching) She has ample experience teaching at the undergraduate and graduate levels, both in the United States and in Spain. She has been a professor of Spanish literature and Gender and Women’s Studies at Lawrence University and the University of Houston. She has taught on feminist theory, history of feminism, early modern Spanish literature, and contemporary gender issues such as conflict, interculturality, globalization, gender-based violence, and development. She has also taught at various Spanish universities including Jaume I University. - Aspects related to professional activities (if any) She is a feminist theorist and activist on women’s rights and gender issues who has promoted many important international initiatives aimed at bridging theory and action, most recently, the UNESCO Chair at the University of Wisconsin-Madison and Women's Knowledge International (www.womensknowledgeinternational.org). She is currently promoting work on sex-trafficking, development issues, and peace-building, and supporting the development of a free-access library project: Women’s Knowledge Digital Library at the University of Wisconsin-Madison.
Mc Donagh , Fiachra Brendan

Mc Donagh , Fiachra Brendan

Empresa: Centro de investigación por la Paz Gernika Gogoratuz

Doctor o doctora: No

Càrrec: Investigador independiente

  • Mostra la biografia
    • - Description of the professional situation (category) I am a Member on the board of directors of Gernika Gogoratuz International Peace Research Centre, and a guest professor for the professional line of the Master’s Degree in Peace, Conflict and Development Studies. - Brief description of the research profile (main research lines or line, contributions, ...) I have worked for many years in international cooperation with projects to promote peace from the grassroots, working with local communities supporting their projects. Currently however I am more dedicated to researching the role of memory in promoting peace both locally and in a broader context nationally and internationally. This line of research is the fruit of over 10 years collaboration with the different organisations that work with memory in the town of Gernika (the unfortunate subject of Picasso’s famous painting Guernica), Gernika Gogoratuz, Gernika Peace Museum and Gernika Zarra, as well as the local community through the Culture House. My work in this area has led me to participate in numerous collaborations and projects around Europe, along with several in Colombia and Guatemala, all dedicated to the promoting peace through communication, interaction, art and culture. The said, perhaps my biggest contribution to date was my role as administrator and researcher for the Gernika case study of the European research project CRIC: Conflict and Identity (FP7-SSH-2007-1 Histories and Identities: Articulating national and European identities) coordinated by the University of Cambridge with partners in seven European Countries and case studies in five countries Cyprus, France, Germany, Bosnia and Spain. - Description of the teaching profile (type and quality of teaching) I see myself as a facilitator, who strongly believes in student participation. This is because project management is normally a team exercise and it requires a hand on approach. Therefore all classes are combined with practical case study work in teams. Students are presented with theory and tools that they later get to discuss and apply in the case studies thereby providing them with further insight into the strengths and weaknesses of project management. - Aspects related to professional activities (if any) While I have many years’ experience in the world of NGOs, I also work in the private sector and I consider myself fortunate to be able to dedicate my efforts in both sectors to the promotion of communication, social interaction, culture and art and therefore peace. That said however, I also believe that the fact that I was myself a student of the Master my experience helps the students to get beyond the class room and out into the real world, where peace, conflict and development are very serious and complicated issues. - Other aspects you would like to highlight I have been resident in Spain for over a decade and currently reside in Castellón de la Plana, where I have established a home with my family. As a result and given that I am a native English speaker I have over the years become a translator working on everything from subtitling for theatre, internet and films as well a translating academic and literary texts.
McIntyre , Robert Joseph

McIntyre , Robert Joseph

Empresa: Local Development in Transition. New York, Estados Unicos

Doctor o doctora: Sí

Càrrec: Director

  • Mostra la biografia
    • - Description of the professional situation (category) Professor of Economics and Development Studies, recurring visitor at UJI, 2001 to present. - Brief description of the research profile (main research lines or line, contributions, ...) Comparative economics systems; emphasis on the role of self-generated financing for development and the potential role of co-operative and other not-purely-private banking structures. Ability to secure socially progressive growth from institutional arrangements that do not impose or mirror Washington Consensus approaches. Efforts to reconcile social peace and development. Illustrative publications: (research paper) " Micro-level cooperative financing and support structures as a systems-level development tactic", Institut for Genossenschaftswesen, Berlin, 22 March 2012 (chapter) "Financing systems-level development with micro-level cooperative and cooperative-support structures", International Cooperative Association Global Research Conference, Mikkeli, Finland, 26 August 2011. http://www.community-wealth.org/_pdfs/articles-publications/coops/paper-mcintyre.pdf (chapter) "Credit Co-operatives in Locally Financed Economic Development: Using Energy Efficiency as a Lever", in Advancing Development: Core Themes in Global Economics, eds. George Mavrotas and Anthony Shorrocks, UNU/World Institute for Development Economics Research, Helsinki, Finland, and Palgrave Macmilian, 2007, pp. 578-589. http://www.community-wealth.org/_pdfs/articles-publications/coops/chapter-mcintyre.pdf - Description of the teaching profile (type and quality of teaching) Teaching which emphasizes the difference between economic growth and development; tensions between the body of policies advocated and often imposed by international aid/development institutions and alternative approaches that result in sustainable growth consistent with democratic participation. Case studies are utilized to highlight the tension between policies which sound modern and functional but often deligitimize the role of the state and set in motion inevitable collapse once external support ends and/or require authoritarian control. Emphasis on making the student course paper into aserious learning experience by careful topic selection and multiple editorial oversight meetings.
Omar Abdallah, Sidi Mohamed

Omar Abdallah, Sidi Mohamed

Empresa: Miembro del Instituto Interuniversitario de Desarrollo Social y Paz (IUDESP)- UJI

Doctor o doctora: Sí

Càrrec: Diplomático de la República Saharaui

  • Mostra la biografia
    • Sidi M. Omar (Smara, en el entonces Sahara Español, 1970) es licenciado en «Crítica y Literatura Dramática» por el Instituto Superior de Arte Dramático de Damasco (Siria), y tiene Máster y Doctorado Europeo (con premio extraordinario de doctorado) en «Estudios de Paz y Conflictos» de la Universitat Jaume I (UJI) de Castellón (España). Desde 1996, trabaja para el Ministerio de Exteriores de la República Saharaui (RASD) y ha ocupado varios puestos diplomáticos en África, Asia y Europa. En la actualidad, es Embajador de la RASD en Etiopia y Representante Permanente ante la Unión Africana en Addis Ababa. Es también investigador y profesor visitante de la Cátedra UNESCO de Filosofía para la Paz de la UJI, en cuyo marco ha impartido varios cursos en el Máster Internacional en Estudios de Paz, Conflictos y Desarrollo sobre temas relacionados con los estudios post-coloniales y culturales y los estudios de paz, conflictos y desarrollo así como la metodología y técnicas de investigación. Dr. Sidi Omar tiene varias publicaciones tanto en inglés como en castellano. Entre sus publicaciones se destaca su libro Los Estudios Post-Coloniales: una Introducción Crítica (Universitat Jaume I, 2008) que ha sido descrito por la revista Exit Book (nº 10, 2009) como “la introducción más asequible y completa [de los estudios post-coloniales] de la que disponemos en castellano”. Entre sus líneas de investigación se encuentran los estudios de paz, conflictos y desarrollo, estudios post-coloniales y culturales, identidad, análisis del discurso, la política en el norte de África y el Medio Oriente.
Pozo Marín, Alejandro

Pozo Marín, Alejandro

Empresa: Miembro del Centro de Estudios de Paz, JM Delás y ENAAC, Barcelona

Doctor o doctora: Sí

Càrrec: Miembro del Instituto Interuniversitario de Desarrollo Social y Paz (IUDESP)- UJI

  • Mostra la biografia
    • . Investigador sobre paz y conflictos armados. Es doctor en paz y conflictos por la Universitat Jaume I (2010) con una tesis sobre los cambios experimentados en las guerras modernas y sus factores externos, y se ha formado en paz y conflictos en las universidades de Deusto (Bilbao) y Uppsala (Suecia) (máster) y Bradford (Reino Unido) (doctorado, investigador visitante). Profesor de "Análisis de Conflictos Armados", "Estudios de Paz y Seguridad" y "Geopolítica" en el grado de Relaciones Internacionales de la Universidad Ramón Llull (Barcelona); y sobre temas relacionados en másteres en las Universitat Jaume I, la Universitat Oberta de Catalunya y la Universidad de Granada. Es asesor sénior de dirección de Médicos Sin Fronteras sobre asuntos relacionados con la seguridad, los conflictos armados y los dilemas ético-humanitarios. Ha coordinado proyectos humanitarios en distintos contextos armados como Somalia, Darfur (Sudán) o los Territorios Ocupados de Palestina (TOP), y realizado trabajos e investigaciones de campo en, entre otros, el Líbano, los TOP, el Sahara Occidental, Kosovo y los Balcanes Occidentales, la República Centroafricana, Sudán del Sur, Etiopía, Turquía (Siria), el Sahel o con las poblaciones afganas desplazadas y con las refugiadas en Pakistán e Irán. Miembro del Centro Delàs de Estudios para la Paz de Barcelona, participa o ha colaborado activamente en otras organizaciones, plataformas y centros de estudio relacionados con la geopolítica, el militarismo o la guerra. También es investigador del Instituto Interuniversitario de Desarrollo Social y Paz (IUDESP). Ha realizado diversos estudios, informes y publicaciones sobre militarismo, humanitarismo y conflictos armados y es autor de una quincena de capítulos de libros, además de las publicaciones Defensa, Seguridad y Ocupación como Negocio (director, varios editores, 2014); Piratería en Somalia: ¿excusa u oportunidad geopolítica? (coautor, Centre Delàs, 2012 -con el pseudónimo Loretta P. Martin); España-Israel. Relaciones en materia militar, armamentística y de seguridad (autor, varios editores, 2010); Atlas del Militarismo en España (co-coordinador, Icaria, 2009); el documental Ahimsa. Contra la guerra (co-coordinador, 2009); Alianza de Barbaries. Afganistán 2001-2008 (autor, Centre Delàs, 2009); Deconstruir la Guerra (coautor, Generalitat de Catalunya, 2008); Humanitarismo Militar, Militarismo Humanitario (co-coordinador