Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Curs 3 - Semestre 1
Temari
TEORIA
BLOC I. LA PRODUCCIÓ AUDIOVISUAL: CONCEPTES GENERALS
TEMA 1. INTRODUCCIÓ: EL CONCEPTE DE PRODUCCIÓ
1.1. El concepte de producció.
1.2. Principals dimensions del procés de producció.
TEMA 2. CARACTERITZACIÓ DEL PRODUCTOR AUDIOVISUAL
2.1. La figura del productor: consideracions històriques i contextuals.
2.2. El productor, un perfil professional especialitzat.
TEMA 3. LES FASES DE LA PRODUCCIÓ
3.1. La triada tradicional.
3.2. La distribució, la promoció i l'exhibició.
BLOC II. L'ORGANITZACIÓ I LA GESTIÓ DE LA PRODUCCIÓ
TEMA 4. CRITERIS PER A LA SELECCIÓ I EL DISSENY DE PROJECTES AUDIOVISUALS
4.1. El disseny, desenvolupament i la presentació de projectes audiovisuals.
4.2. L'estudi de projectes audiovisuals: la producció creativa.
TEMA 5. EL TREBALL DE GUIÓ DES DE LA PERSPECTIVA DE LA PRODUCCIÓ
5.1. El guió en la producció audiovisual: concepte, sentit i història.
5.2. Tipus de guió.
5.3. El mercat del guió audiovisual.
TEMA 6. LA DOCUMENTACIÓ EN LA PRODUCCIÓ: DESGLOSSAMENT, LOCALITZACIÓ D'ESCENARIS, PLA DE PRODUCCIÓ, TREBALL I RODATGE/ENREGISTRAMENT, PRESSUPOST I ALTRES
6.1. El desglossament del guió.
6.2. Els plans de producció, de treball i de rodatge/enregistrament.
6.3. La localització d'escenaris i la construcció de decorats.
6.4. El pressupost: mètodes, models i eines.
6.5. Altres.
BLOC III. ELS RECURSOS HUMANS I CORPORATIUS DE LA PRODUCCIÓ
TEMA 7. CONSTITUCIÓ I INTERACCIÓ DELS EQUIPS HUMANS
7.1. La producció audiovisual com activitat col·lectiva: sentit i emmarcament de la dinàmica.
7.2. La constitució i organització dels equips.
TEMA 8. PERFILS DE L'EQUIP DE PRODUCCIÓ
8.1. L'equip de producció, germen del projecte audiovisual.
8.2. Integrants de l'equip de producció.
8.3. Jerarquització interna.
8.4. Funcions i atribucions específiques de cada perfil.
8.5. Peculiaritats de les seues configuracions en el mitjà cinematogràfic i televisiu.
8.6. Anàlisi de les diverses denominacions segons la indústria de referència i la dimensió empresarial.
8.7. Recompte exhaustiu dels passos de producció i gestió de projectes audiovisuals.
**************
PRÀCTIQUES
1 . BRAINSTORMING
2. EL GUIÓ EN LA PRODUCCIÓ (I): AVALUACIÓ INICIAL DE PROJECTES DE PRODUCCIÓ
3 . EL GUIÓ EN LA PRODUCCIÓ (II): EL PITCHING
4 . EL GUIÓ EN LA PRODUCCIÓ (III): PRESENTACIÓ DE PROJECTES DE PRODUCCIÓ
5 . DESGLOSSAMENTS DE PRODUCCIÓ
6 . PLA DE PRODUCCIÓ
7. PRESSUPOST