Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

PE0920 - Narrativa Audiovisual

Curs 2 - Semestre 2

Temari

Temari

BLOC I: PART TEÒRICA


TEMA 1: BREU APROXIMACIÓ A LA NARRATOLOGIA

1.1. Herència del formalisme rus
1.2. Claude Bremond i la lògica del relat
1.3. Roland Barthes i l'anàlisi estructural del relat


TEMA 2: L'APLICACIÓ AL CINEMA

2.1. Història, relat, discurs
2.2. Subjectes de l'enunciació
2.3. Punt de vista: focalització, ocularització i auricularització
2.4. Marques enunciatives


TEMA 3: DE LA MOSTRACIÓ DE LA NARRACIÓ

3.1. El context d'aparició del cinema
3.2. Naix el cinema
3.3. Méliès i la ficció cinematográfica
3.4. El Mode de Representació Primitiu
3.5. El cinema d'integració narrativa
3.6. El Mode de Representació Institucional i el cinema clàssic
3.7. MRI avui?
 

TEMA 4: POSADA EN ESCENA (I)

4.1. La dicotomia ficció i no-ficció
4.2. El documental i l'era de la imaginació
 

TEMA 5: POSADA EN ESCENA (II)

5.1. Il·luminació
5.2. Decorats
5.3. Attrezzo
5.4. Vestuari
5.5. Maquillatge
5.6. Efectes especials
5.7. Interpretació i figuració


TEMA 6: POSADA EN QUADRE (I): ENQUADRAMENT

6.1. La imatge estàtica. La imatge fotogràfica (recordatori)
6.2. L'enquadrament com a mirada
6.3. Quadre i camp, fora de quadre i fora de camp
6.4. Tipus d'enquadrament: centrat, descentrat, emmarcat, desemmarcat
6.5. Composició i angulació


TEMA 7: POSADA EN QUADRE (II): PLA I EIXOS

7.1. Presa i pla
7.2. Tipologia de plans
7.3. Pla seqüència
7.4 .Plano subjectiu
7.5. Moviments de càmera
7.6. Els eixos: eix òptic, eix de direcció, eix d'acció
 

TEMA 8: POSADA EN SÈRIE (I): MUNTATGE

8.1. Concepte de muntatge
8.2. L'efecte Kuleshov i les propostes soviètiques
8.3. Normativitat i naturalització: tipologies
8.4. Noció de raccord i tipologies
8.5. El muntatge sonor i els desplaçaments entre so i imatge
 

TEMA 9: POSADA EN SÈRIE (II): ESPAI I TEMPS

9.1. Construcció de l'espai
9.2. El fora de camp
9.3. Manifestacions discursives i tipologies de l'espai
9.4. La temporalitat fílmica
9.5. La el·lipsis
9.6. Manifestacions discursives i tipologies
 

BLOC II: PART PRÀCTICA

TEMA 10: APROXIMACIÓ AL CINEMA DOCUMENTAL

10.1. Definir la realitat
10.2. La frontera entre documental i reportatge
10.3. La ficció i els límits del documental
10.4. Introducció als gèneres documentals
10.5. Breu història del documental
 

TEMA 11: MÈTODE DE TREBALL DOCUMENTAL

11.1. Equip de treball
11.2. La generació de la idea
11.3. Fase de preproducció: investigación, documentació i guió
11.4. Fase de producción: rodatge
11.5. Fase de postproducció: muntatge