VJ1235 - Iniciativa Empresarial

Curs 4 - Semestre 1

Temari

Temari

TEORIA

TEMA 1. INICIATIVA EMPRESARIAL I CREACIÓ D'empreses
1.1. Importància soci-econòmica de la creació d'empreses 
1.2. Enfocament institucional de la creació d'empreses 
1.3. Principals factors d'èxit i de fracàs en la creació d'empreses
1.4. La figura de l'emprenedor i del gerent

TEMA 2. GENERACIÓ D'IDEES DE NEGOCI: DE L'OPORTUNITAT A la IDEA. 
2.1. Oportunitat i idea de negoci
2.2. Identificació i Avaluació d'oportunitats de negoci
2.3. Tècniques de generació d'idees de negoci
2.4. Tècniques de filtratge d'idees de negoci

TEMA 3. PROCÉS ESTRATÈGIC DE CREACIÓ D'empreses
3.1. Fases del procés estratègic de creació d'empreses
3.2. Pla de Negoci 
3.3. Resum executiu

TEMA 4. ANÀLISI I VIABILITAT ESTRATÈGICA DE L'ENTORN: MODEL *CANVAS
4.1. Importància de l'anàlisi de l'entorn general per a la creació d'empreses
4.2. Anàlisi de les barreres d'entrada a un sector
4.3. Anàlisi dels consumidors. Design Thinking
4.4. Anàlisi de l'entorn competitiu 

TEMA 5. ANÀLISI I VIABILITAT ESTRATÈGICA DE L'EMPRESA: MODEL CANVAS
5.1. Identificació de recursos i capacitats necessaris vs exclusius 
5.2. Identificació de les activitats a desenvolupar
5.3. Externalització de les activitats. Definició del networking
5.4. La matriu DAFO
5.5. Viabilitat economicofinancera

TEMI 6. TIPUS DE NOVES EMPRESES. ESPECIAL REFERÈNCIA Al SECTOR DELS VIDEOJOCS.
6.1. Empresa: definició i característiques
6.2. Situació del sector dels videojocs
6.3. Noves empreses/models de negoci en el sector dels videojocs

 

PRÀCTIQUES

Elaboració d'informes i d'un projecte sobre creació d'empreses.