VJ1226 - Disseny de Personatges i Animació

Curs 3 - Semestre 2

Temari

Temari

Teoria

1. Interpolació

  1. Corbes cúbiques paramètriques
  2. Representació de l'orientació
  3. Interpolació
  4. Moviment al llarg d'una corba: longitud de l'arc, control de velocitat
  5. Interpolació d'orientacions
  6. Rutes

2. Animació basada en la interpolació

  1. Key-Frame Systems
  2. Deformació d'Objectes: Picking and Pulling, Deformació d'espais
  3. Morphing 2D: Mètode de la Reixeta

3. Enllaços Cinemáticos

  1. Modelatge Jeràrquic
  2. Cinemàtica Directa
  3. Cinemàtica Inversa: fiquedos analítics, numèrics i procedurales

4. Captura de moviment

  1. Tecnologies de captura: sistemes electromecànics, electromagnètics i òptics
  2. Reconstrucció 3D
  3. Modificació del moviment capturat

5. Animació basada en Física

  1. Física bàsica
  2. Objectes flexibles
  3. Sistemes de Partícules
  4. Simulació de Cos Rígid
  5. Detecció de Col·lisions

6. Animació de fluids

  1. Equacions de Navier-Stokes
  2. La Reixeta MAC
  3. Simulació Física
  4. Simulació en temps real: Animació Procedural, Campos d'altura i Sistemes de Partícules

 

Pràctiques

1. Animació

  1. SmartBody, plataforma per a l'animació de personatges
  2. Mocap OptiTrack, sistema de captura de moviment

2. Modelatge low-poly i skeletal-rigging amb 3ds Max

  1. Modelatge d'un personatge low-poly
  2. Skeletal rigging
  3. Skinning
  4. Treball

3. Texturado

  1. Introducció a Mudbox
  2. Esculpit d'un bust
  3. Creació d'un humanoide
  4. Treball