Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Curs 4 - Semestre 1
Temari
Presentació de l'assignatura
TEMA 1: Perquè Comunicació per a la Igualtat?
1.1. Introducció general
1.2. Marc contextual i jurídic.
1.3. Aproximació inicial: observació i anàlisi de casos.
TEMA 2: Fonamentació teòrica i metodològica
2.1. La performativitat del llenguatge i l'eficàcia cultural: altres formes de contar cap a la igualtat
2.3.1. La publicitat com discurs social
2.2. Les Ciències de la Comunicació en diàleg amb:
2.2.1. Estudis Culturals
2.2.2. Estudis de Pau, Conflictes i Desenvolupament
2.2.3. Estudis de Gènere
2.3. De les idees creatives a les concepcions culturals. Elaborant un model d'anàlisi i de treball.
TEMA 3: Construcció de la diversitat i identitat cultural
3.1 . Comunicació publicitària, igualtat i canvi social:
3.1.1.Evolució i reptes de la publicitat social
3.1.2.Estrategia, eficàcia, avaluació i consum d'enfocament sociocultural
3.2 . Les conseqüències culturals i socials de la comunicació
3.2.1 . Mediacions de les identitats i justícia social
3.2.2 . Interseccionalitat, igualtat d'oportunitats i sostenibilitat cultural
TEMA 4: Gènere, igualtat i diversitat sexual
4.1. Gènere i violència
4.1.1. Representació del cos, i normativització de la sexualitat i els rols de gènere (feminitat i masculinitat)
4.2 . Transversalitat, visibilitat i agència
4.2.1 . Tractament representacional de la diversitat sexual
TEMA 5: Ciberigualtat: xarxes i ciutadania
5.1. Participació i ciutadania comunicativa
5.1.1 Contracultura, hegemonia i resistència: conseqüències de la comercialització de la protesta
5.2. Últimes tendències en (ciber)activisme i igualtat
5.2.1. Estratègies de poder narratiu per a la igualtat
TEMA 6: Realització de projecte final*
6.1. FASE I: Delimitació, investigació i fonamentació del projecte
6.2. FASE II: Disseny i elaboració
6.3. FASE III: Exposició de resultats
*Per a facilitar la realització de les diferents fases del tema 6 i evitar la sobrecàrrega de treball per a l'alumnat en les últimes setmanes de docència de l'assignatura, aquestes fases s'aniran intercalant al llarg del desenvolupament del programa de l'assignatura.