Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

PU0921 - Redacció Publicitària

Curs 2 - Semestre 2

Temari

Temari

INTRODUCCIÓ. La redacció publicitària en el marc dels discursos publicitaris.

–0.1. Redactar en els escenaris de comunicació actuals

–0.2. La redacció com a enunciació

TEMA 1. Pensar i redactar.

–1.1. D'"escriure"  a “redactar”

–1.2. El procés de conceptualització

TEMA 2. Publicitat i retòrica.

–2.1. Redacció publicitària i retòrica

–2.2. Fonaments de la redacció publicitària

TEMA 3. Recursos i estratègies de la redacció publicitària.

–3.1. Els "topoi" i la "reason why" com a argumentació

–3.2. Descripció, entimema, narració i intertextualitat

–3.3. La marca i l'eslògan

–3.4. Principals estratègies discursives: informació, argumentació, comunicació, repetició, imatge-paraula

PROGRAMA DE PRÀCTIQUES DE LA MATÈRIA REDACCIÓ PUBLICITÀRIA.

INTRODUCCIÓ

–Prova de redacció per a conèixer el nivell del grup respecte de l'expressió escrita.

TEMA 1

–Pràctiques d'expressió escrita de conceptes per a concretar idees

–Observació pràctica de processos de conceptualització publicitaris. L'eix de campanya.

TEMA 2

–Pràctiques d'organització retòrica de la redacció: inventio, dispositio, elocutio, memoria i pronunciatio

–Pràctica de redacció: correcció i significat, adaptació, ordre del llenguatge i sentit del missatge

–Pràctica d'adaptació de la redacció a circumstàncies diverses

–Pràctica sobre l'ordre del llenguatge i el sentit del missatge. Distribuir les idees en estructures determinades

–Pràctica d'argumentació respecte de l'objecte de la comunicació. Redactar de manera coherent i cohesionada

–Pràctica d'argumentació estratègica a través de la redacció

TEMA 3

–Anàlisi i aplicació de recursos i estratègies de la redacció.