Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Curs 2 - Semestre 2
Temari
INTRODUCCIÓ. La redacció publicitària en el marc dels discursos publicitaris.
–0.1. Redactar en els escenaris de comunicació actuals
–0.2. La redacció com a enunciació
TEMA 1. Pensar i redactar.
–1.1. D'"escriure" a “redactar”
–1.2. El procés de conceptualització
TEMA 2. Publicitat i retòrica.
–2.1. Redacció publicitària i retòrica
–2.2. Fonaments de la redacció publicitària
TEMA 3. Recursos i estratègies de la redacció publicitària.
–3.1. Els "topoi" i la "reason why" com a argumentació
–3.2. Descripció, entimema, narració i intertextualitat
–3.3. La marca i l'eslògan
–3.4. Principals estratègies discursives: informació, argumentació, comunicació, repetició, imatge-paraula
PROGRAMA DE PRÀCTIQUES DE LA MATÈRIA REDACCIÓ PUBLICITÀRIA.
INTRODUCCIÓ
–Prova de redacció per a conèixer el nivell del grup respecte de l'expressió escrita.
TEMA 1
–Pràctiques d'expressió escrita de conceptes per a concretar idees
–Observació pràctica de processos de conceptualització publicitaris. L'eix de campanya.
TEMA 2
–Pràctiques d'organització retòrica de la redacció: inventio, dispositio, elocutio, memoria i pronunciatio
–Pràctica de redacció: correcció i significat, adaptació, ordre del llenguatge i sentit del missatge
–Pràctica d'adaptació de la redacció a circumstàncies diverses
–Pràctica sobre l'ordre del llenguatge i el sentit del missatge. Distribuir les idees en estructures determinades
–Pràctica d'argumentació respecte de l'objecte de la comunicació. Redactar de manera coherent i cohesionada
–Pràctica d'argumentació estratègica a través de la redacció
TEMA 3
–Anàlisi i aplicació de recursos i estratègies de la redacció.