Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

PU0920 - Narrativa Audiovisual

Curs 2 - Semestre 2

Temari

Temari

BLOC I: PART TEÒRICA

TEMA 1: BREU APROXIMACIÓ A LA NARRATOLOGIA

1.1. Herència del formalisme rus.

1.2. Claude Bremond i la lògica del relat.

1.3. Roland Barthes i l'anàlisi estructural del relat. 

 

TEMA 2: L'APLICACIÓ AL CINEMA

2.1. Història, relat, discurs.

2.2. Subjectes de l'enunciació.

2.3. Punt de vista: focalització, ocularització i auricularització.

2.4. marques enunciatives. 

 

TEMA 3: DE LA MOSTRACIÓ DE LA NARRACIÓ

3.1. El context d'aparició del cinema

3.2. Neix el cinema: els Lumière

3.3. Méliès aporta la màgia

3.4. El MRP (Mode de Representació Primitiu)

3.5. David Wark Griffith (el cinema d'integració narrativa)

3.6. El MRI (Mode de Representació Institucional) i el cinema clàssic.

3.7. MRP avui? 

 

TEMA 4: POSADA EN ESCENA (I)

4.1. La dicotomia ficció i no-ficció.

4.2. El documental i l'era de la imaginació.  

 

TEMA 5: POSADA EN ESCENA (II)

5.1. Il·luminació.

5.2. Decorats.

5.3. Attrezzo.

5.4. Vestuari.

5.5. Maquillatge.

5.6. Efectes especials.

5.7. Interpretació i figuració.  

 

TEMA 6: POSADA EN QUADRE (I): ENQUADRAMENT

6.1. La imatge estàtica. La imatge fotogràfica (recordatori).

6.2. L'enquadrament com a mirada.

6.3. Quadre i camp, fora de quadre i fora de camp.

6.4. Tipus d'enquadrament: centrat, descentrat, emmarcat, desemmarcat.

6.5. Composició i angulació.  

 

TEMA 7: POSADA EN QUADRE (II): PLA I EIXOS

7.1. Presa i pla.

7.2. Tipologia de plans.

7.3. Pla seqüència.

7.4 .Plano subjectiu.

7.5. Moviments de càmera.

7.6. Els eixos: eix òptic, eix de direcció, eix d'acció.  

 

TEMA 8: POSADA EN SÈRIE (I): MUNTATGE.

8.1. Concepte de muntatge.

8.2. L'efecte Kuleshov i les propostes soviètiques.

8.3. Normativitat i naturalització: tipologies.

8.4. Noció de raccord i tipologies.

8.5. El muntatge sonor i els desplaçaments entre so i imatge.  

 

TEMA 9: POSADA EN SÈRIE (II): ESPAI I TEMPS

9.1. Construcció de l'espai.

9.2. El fora de camp.

9.3. Manifestacions discursives i tipologies de l'espai.

9.4. La temporalitat fílmica.

9.5. La el·lipsis.

9.6. Manifestacions discursives i tipologies. 

 

BLOC II: PART PRÀCTICA

TEMA 10: EL GUIÓ

10.1. Per què un guió?

10.2. Guionista, escriptor d'imatges

10.3. Visió americana versus europea

10.4. Estructura dramàtica.

10.5. El procés d'escriptura.

10.6. Els personatges.

10.7. Els diàlegs. 

 

TEMA 11: EL GAG VISUAL I ALTRES TEXTOS MÍNIMS PER A "DISSENYADORS I PUBLICITARIS"

11.1. El gag visual.

11.2. Tràilers cinematogràfics.

11.3. Títols de crèdit cinematogràfics.

11.4. Openings de sèries de televisió.

11.5. Videoclips.