Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Curs 2 - Semestre 2
Temari
BLOC I: PART TEÒRICA
TEMA 1: BREU APROXIMACIÓ A LA NARRATOLOGIA
1.1. Herència del formalisme rus.
1.2. Claude Bremond i la lògica del relat.
1.3. Roland Barthes i l'anàlisi estructural del relat.
TEMA 2: L'APLICACIÓ AL CINEMA
2.1. Història, relat, discurs.
2.2. Subjectes de l'enunciació.
2.3. Punt de vista: focalització, ocularització i auricularització.
2.4. marques enunciatives.
TEMA 3: DE LA MOSTRACIÓ DE LA NARRACIÓ
3.1. El context d'aparició del cinema
3.2. Neix el cinema: els Lumière
3.3. Méliès aporta la màgia
3.4. El MRP (Mode de Representació Primitiu)
3.5. David Wark Griffith (el cinema d'integració narrativa)
3.6. El MRI (Mode de Representació Institucional) i el cinema clàssic.
3.7. MRP avui?
TEMA 4: POSADA EN ESCENA (I)
4.1. La dicotomia ficció i no-ficció.
4.2. El documental i l'era de la imaginació.
TEMA 5: POSADA EN ESCENA (II)
5.1. Il·luminació.
5.2. Decorats.
5.3. Attrezzo.
5.4. Vestuari.
5.5. Maquillatge.
5.6. Efectes especials.
5.7. Interpretació i figuració.
TEMA 6: POSADA EN QUADRE (I): ENQUADRAMENT
6.1. La imatge estàtica. La imatge fotogràfica (recordatori).
6.2. L'enquadrament com a mirada.
6.3. Quadre i camp, fora de quadre i fora de camp.
6.4. Tipus d'enquadrament: centrat, descentrat, emmarcat, desemmarcat.
6.5. Composició i angulació.
TEMA 7: POSADA EN QUADRE (II): PLA I EIXOS
7.1. Presa i pla.
7.2. Tipologia de plans.
7.3. Pla seqüència.
7.4 .Plano subjectiu.
7.5. Moviments de càmera.
7.6. Els eixos: eix òptic, eix de direcció, eix d'acció.
TEMA 8: POSADA EN SÈRIE (I): MUNTATGE.
8.1. Concepte de muntatge.
8.2. L'efecte Kuleshov i les propostes soviètiques.
8.3. Normativitat i naturalització: tipologies.
8.4. Noció de raccord i tipologies.
8.5. El muntatge sonor i els desplaçaments entre so i imatge.
TEMA 9: POSADA EN SÈRIE (II): ESPAI I TEMPS
9.1. Construcció de l'espai.
9.2. El fora de camp.
9.3. Manifestacions discursives i tipologies de l'espai.
9.4. La temporalitat fílmica.
9.5. La el·lipsis.
9.6. Manifestacions discursives i tipologies.
BLOC II: PART PRÀCTICA
TEMA 10: EL GUIÓ
10.1. Per què un guió?
10.2. Guionista, escriptor d'imatges
10.3. Visió americana versus europea
10.4. Estructura dramàtica.
10.5. El procés d'escriptura.
10.6. Els personatges.
10.7. Els diàlegs.
TEMA 11: EL GAG VISUAL I ALTRES TEXTOS MÍNIMS PER A "DISSENYADORS I PUBLICITARIS"
11.1. El gag visual.
11.2. Tràilers cinematogràfics.
11.3. Títols de crèdit cinematogràfics.
11.4. Openings de sèries de televisió.
11.5. Videoclips.