Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Curs 4 - Semestre 2
Temari
Tema 0.
Introducció. Generalitats: Aproximació al concepte d'indústria cultural. Els grups de comunicació a Espanya. De les indústries culturals a les indústries creatives. L'economia creativa.
Tema 1.
Editorial: un sector de pes econòmic. Els autors. La revolució digital. Situació actual. La nova realitat: la xarxa. Tendències
Tema 2.
La indústria discogràfica. Dependència del mercat internacional. L'estructura del mercat a Espanya. Situació actual. Suport a la música en viu i abandonament de la indústria discogràfica. La música en la xarxa. Tendències.
Tema 3.
La indústria cinematogràfica. Transformacions, mercat, consum, digitalització. Situació actual. La nova realitat en la xarxa. Tendències.
Tema 4.
El videojoc. Demanda a Espanya. Balanç econòmic de la indústria del videojoc i situació actual. Suport al videojoc en línia.
Tema 5.
5.1. La premsa diària i periòdica: salt en línia. Publicacions. Situació econòmica de la indústria en l'actualitat. Tendències.
5.2. La ràdio: concentració versus diversificació. El panorama radiofònic espanyol. El present. Expansió internacional. Ràdio digital i nous suports. Tendències.
5.3. Televisió: la transformació digital. La situació de la indústria televisiva en l'actualitat: ofertes i mercats. Producció. Consum. Televisió digital. TV en Internet.
Tema 6.
Temes transversals.
- La ficció audiovisual al servei de la comunicació comercial i corporativa.
-Polítiques culturals territorials. Competències culturals a Espanya. Tendències.
Programa pràctic
Treballs pràctics. (Explicats en l’apartat “Criteris de superació de l’assignatura")
Seminari