Semestre 2
Temari
A. Continguts teòrics
0. Introducció.
I. Comunitat cultural i identitat: la consciència de l'altre.
II. Concepte de competència intercultural.
III. Diversitat cultural: de l'universal a l'individual.
IV. Tradicions universals de base jueva-cristiana i grecollatina en l'imaginari popular de la cultura mediterrània.
1. Literatura popular
3. Experiències a l'aula per a l'ensenyament de llengües: lectura escenificada i dramatització de contes
B. Continguts pràctics
En aquesta part pràctica del curs es farà un estudi comparat de les estructures temàtiques i formals entre diferents contes tradicionals europeus, contes literaris romàntics i de la literatura popular valenciana, com a diferents manifestacions d'unes mateixes fonts de tradició popular universal.
Rondalles :
La llebre i la tortuga, de la Fontaine.
El llop i el gos, La Fontaine.
Contes populars tradicionals europeus: Anàlisi comparada:
- Caputxeta vermella, de Ch. Perrault, dels Gns. Grimm, de L. Tieck .
- La bella durmiente, de Ch. Perrault, dels Gns. Grimm
- El gat amb botes, de Ch. Perrault, dels Gns. Grimm, de L. Tieck.
Contes literaris romàntics:
- El ros Eckbert, de L. Tieck.
- El Runenberg, de L. Tieck.
- Hyacinth i Rosenblütchen, de Novalis, en Els deixebles de Sais, pàg. 44-50.
Contes populars valencians:
- Tombatossals