Curs 3 - Semestre 2
Metodologia didàctica
Les sessions de teoria, que suposen un 20% del temps de l'assignatura, consistiran en la classe magistral per part del professorat utilitzant la pissarra, la taula multimèdia i una sèrie de tasques a l'aula virtual de l'assignatura. Tindran com a base els manuals bàsics i diverses publicacions científiques, que estaran disponibles a l'aula virtual.
Es contestaran una sèrie de preguntes a l'aula virtual, relacionades amb els temes de teoria. Les preguntes seran del tipus "pregunta curta", la qual cosa familiaritzarà a l'estudiantat amb les preguntes de l'examen final. Aquestes preguntes es contestaran "online", a l'hora i aula destinades per a l'assignatura, i el temps de l'activitat serà de 20 minuts.
L'assistència a les classes teòriques no és obligatòria, però sí ho és la realització de les preguntes de l'aula virtual.
Les sessions pràctiques de laboratori suposen un 8% del temps de l'assignatura, constaran de 4 sessions de 3 hores cadascuna, distribuïdes en dues pràctiques de laboratori que es realitzaran en dues sessions i es duran a terme en els laboratoris docents. L'estudiantat haurà de contestar una sèrie de preguntes relacionades amb cadascuna de les pràctiques. L'assistència i la resolució de les preguntes són obligatòries.
Les tutoríes es distribuiran en 3 sessions de 2 hores cadascuna, suposen un 4% del temps de l'assignatura. En elles es realitzaran activitats d'anàlisi i discussió d'articles de recerca, notícies, documentals, pel·lícules o llibres, relacionats amb el temari de l'assignatura. L'assistència a les sessions de tutoríes és obligatòria.
Els problemes i seminars constitueixen el 4% de l'assignatura i seran tres sessions de 2 hores cadascuna. En el primer seminari, es assignaran els diferents temes a desenvolupar i les apropiades referències bibliogràfiques, indicant-se per part del professor als alumnes la forma de dur a terme l'activitat. En la segona sessió es farà una presentació esquemàtica i resumida del tema i es discutirà amb el professor la forma de presentació. Finalment, en la tercera sessió, es realitzarà l'exposició pública del treball, la qual serà avaluada pel professor. L'assistència a les sessions de seminars és obligatòria.
L'avaluació suposa un 2,6% del temps de l'assignatura consistirà en un examen escrit dels continguts dels temes teòrics. La realització de l'examen és obligatòria.
El treball no presencial suposa un 61.4% de l'assignatura i és el temps estimat que dedica l'estudiant per a la realització de les diferents activitats de l'avaluació contínua i de la preparació per a l'avaluació final.