IR2132 - Robòtica Industrial

Curs 4 - Semestre 1

Metodologia

Metodologia didàctica

La metodologia didàctica utilitzada inclou la realització de:

 Classes presencials de teoria. Classes amb explicació del professorat dels continguts teòrics bàsics de l'assignatura. Es fomentarà la interacció entre professorat i estudiantat, fonamentalment a través de: preguntes plantejades pel professorat per a analitzar el grau de comprensió dels conceptes per part de l'estudiantat; preguntes plantejades per l'estudiantat per a resoldre dubtes sorgits durant l'explicació.

 Classes presencials pràctiques i de problemes. Classes en les quals el professorat plantejarà un problema o cas pràctic relacionat amb els continguts vistos durant les classes de teoria. A continuació, el professorat procedirà a la seua resolució amb la finalitat d'explicar les metodologies, mètodes, ferramentes, procediments, etc., que permeten desenvolupar, obtindre i valorar una o diverses solucions vàlides. Així mateix, es plantejaran problemes o casos pràctics perquè siguen analitzats/resolts per l'estudiantat, de manera individual o en xicotets subgrups depenent del tipus, per a desenvolupar, proposar i justificar una o diverses solucions. Es fomentarà la interacció entre professorat i estudiantat, fonamentalment a través de: preguntes plantejades pel professorat sobre aspectes metodològics o possibles solucions al problema o cas pràctic; preguntes plantejades per l'estudiantat per a resoldre dubtes sorgits durant la resolució del problema o cas pràctic. 

 Sessions presencials de laboratori. Sessions en les quals l'estudiantat executarà i observarà en funcionament cert equipament real específic relacionat amb els continguts de l'assignatura. En alguns àmbits s'haurà d'adquirir destresa en el maneig de determinats instruments, equips i programes informàtics. S'analitzaran i justificaran els diferents aspectes posats en pràctica en la sessió de laboratori, relacionant-los amb els continguts tractats en les classes de teoria, en les classes pràctiques i de problemes i en les sessions de seminari.

 Treball autònom no presencial. Treball i estudi, ben individual o bé en grup, per a aconseguir el nivell d'aprenentatge necessari i preparar les diferents proves d'avaluació de l'assignatura. 

La metodologia d'ensenyament ací reflectida, així com el mode en què aquest s'ha estructurat/organitzat és conforme amb les indicacions reflectides en la memòria verificada del grau, tal com és preceptiu.