Curs 4 - Semestre 1
Metodologia didàctica
El procediment per a la
realització de les Pràctiques Acadèmiques Externes (PE) dependrà de la situació
en la qual es trobe l'estudiant o estudianta:
CAS A. REALITZACIÓ DE
LES PRÀCTIQUES ACADÈMIQUES EXTERNES
En aquest cas l'alumne o
alumna sol·licitarà a la coordinació que se li assigne una de les empreses
disponibles, o proposarà una empresa per a la realització de les pràctiques.
La coordinació
comunicarà les places oferides, perquè l'alumnat indique les seues
preferències. En cas de ser necessari, l'ordre d'assignació estarà en funció de
la nota mitjana de l'expedient acadèmic i el nombre de crèdits troncals i
obligatoris aprovats. Existeix la possibilitat que l'alumnat busque l'empresa i
faça una proposta d'entitat. En aquest cas, es realitzarà una assignació
nominativa.
Després de l'assignació,
l'alumne o alumna prepararà, juntament amb el tutor o tutora assignats i la
supervisió en l'empresa, el projecte formatiu, en el qual figurarà el període
de l'estada i les tasques a realitzar.
Una vegada finalitzades,
l'alumnat haurà d'entregar:
- Memòria de l'estada en
pràctiques.
- Informe del tutor o
tutora.
- El supervisor o
supervisora en l'empresa enviarà un informe-enquesta al tutor o tutora.
- Enquesta de l'alumnat.
En finalitzar les pràctiques, l’OIPEP remetrà una enquesta-formulari
d'avaluació a cada alumne o alumna.
CAS B. RECONEIXEMENT DE
PRÀCTIQUES EXTRACURRICULARS
L'alumnat que haja
realitzat les Pràctiques Extracurriculars, a través de la FUE, podrà
sol·licitar el seu RECONEIXEMENT. A aquest efecte, ÚNICAMENT SERAN COMPUTABLES A
L'EFECTE DE JUSTIFICAR LES 300 HORES, si a l'inici d'aquestes l'estudiantat
tenia superats els crèdits necessaris per a realitzar les pràctiques
curriculars establides en el pla d'estudis corresponent.
L'alumnat haurà de
notificar-lo a la coordinació, perquè li assigne un TUTOR. Així mateix, haurà
d'entregar la DOCUMENTACIÓ JUSTIFICATIVA corresponent, a través de l'Aula
Virtual.
- Sol·licitud motivada,
dirigida a l’OIPEP, acompanyada de les següents evidències documentals:
- Expedient acadèmic
(datat amb anterioritat a l'inici de les Pràctiques Extracurriculars que
acredite que l'estudiantat tenia superats els crèdits necessaris per a
realitzar les Pràctiques Curriculars establides en el pla d'estudis
corresponent).
- Projecte formatiu de
la Pràctica Extracurricular realitzada.
- Certificat de
finalització de les pràctiques amb indicació de dates d'inici i de
finalització, competències i tasques desenvolupades.
Una vegada concedida
l'autorització per la Comissió de Titulació, el coordinador o coordinadora de
Pràctiques Externes assignarà un tutor o tutora acadèmics.
- El tutor o tutora
introduirà el seu informe.
- L'alumne o alumna
entregarà una memòria justificativa del treball desenvolupat.
CAS C. EXEMPCIÓ PER
EXPERIÈNCIA LABORAL SUPERIOR A UN ANY
Alumnes amb experiència
laboral superior a un any, que no hagen sol·licitat el reconeixement de
l'assignatura en el moment de la matrícula, podran SOL·LICITAR L'EXEMPCIÓ.
ÚNICAMENT SERAN COMPUTABLES A L'EFECTE DE JUSTIFICAR LES 900 HORES TREBALLADES
LES REALITZADES DURANT ELS ESTUDIS UNIVERSITARIS DE GRAU EN ARQUITECTURA
TÈCNICA.
L'alumnat que sol·licite
EXEMPCIÓ haurà de notificar-ho a la coordinació de PE, perquè li assigne la
modalitat d'EXEMPCIÓ i un TUTOR O TUTORA. Així mateix, hauran d'entregar la
DOCUMENTACIÓ JUSTIFICATIVA a través de l'Aula Virtual.
- Sol·licitud d'exempció
de l'Estada en Pràctiques.
- Expedient acadèmic.
- Documentació
acreditativa de l'experiència professional (contractes, vida laboral, full de
serveis prestats, etc.).
- Informe d'un tècnic o
tècnica responsable de l'empresa.
- Memòria justificativa
del treball exercit.
Les taxes de matrícula
seran les corresponents a les d'una assignatura cursada i, en el certificat de
notes, figurarà la QUALIFICACIÓ obtinguda després que la comissió de PE avalue
la documentació entregada.
CAS D. TREBALL
ACADÈMICAMENT DIRIGIT
Normativa PE UJI. Annex
1, art. 11, ap. 4. Treball acadèmicament dirigit. Quan les estades no es puguen
realitzar per causes justificades els crèdits assignats a aquestes podran
superar-se mitjançant treballs acadèmicament dirigits (TAD) que compten amb
l'autorització de la comissió de la titulació corresponent. L'estudiantat haurà
de presentar prèviament una sol·licitud motivada. Una vegada concedida
l'autorització per la comissió de titulació, el coordinador o coordinadora de
pràctiques externes assignarà un tutor o tutora acadèmics amb crèdits de POD
perquè assumisca la direcció del TAD.
CAS E. RECONEIXEMENT I
TRANSFERÈNCIA DE CRÈDITS
Alumnat amb experiència
laboral superior a un any: podrà SOL·LICITAR el RECONEIXEMENT DE L'ASSIGNATURA
en el MOMENT DE realitzar la MATRÍCULA.
Normativa PE UJI. Annex
1, art. 11, ap. 5. Reconeixement i transferència de crèdits. L'estudiantat té
dret a la validació a efectes acadèmics de l'experiència laboral o professional
d'acord amb les condicions establides en la normativa sobre reconeixement i
transferència de crèdits en els estudis universitaris oficials de graus i
màster, aprovada pel Consell de Govern.