Curs 2 - Semestre 1
Metodologia didàctica
El desenvolupament de la matèria serà dut a terme
mitjançant una metodologia activa i participativa, amb un tractament
significatiu i comprensiu dels diferents continguts i que incorpori l'anàlisi
reflexiva i crític de l'alumnat sobre els mateixos.
A causa del contingut teòric-pràctic de l'assignatura,
s'alternaran les classes de caràcter teòric i les de caràcter pràctic. Així
mateix, s'alternaran, al llarg del desenvolupament del temari, exposicions
teòriques i pràctiques d'activitats d'ensenyament-aprenentatge a càrrec del
professorat i a càrrec dels/les estudiants. Sempre que el tema a tractar ho
permeti, hi haurà un temps per al debat, l'intercanvi d'idees i la discussió.
Les classes teòriques i pràctiques es complementaran
amb la realització i anàlisi de supòsits pràctics vinculats als diferents
continguts (capacitats, habilitats, jocs, etc.), lectures específiques sobre
els diferents temes, exemplificacions, etc.
Especial atenció es dedicarà al seguiment dels
treballs dirigits que, individualment o en grup, hauran de realitzar-se per a
l'adequat seguiment i comprensió dels continguts de la matèria.
A diferència del procés tradicional
d'ensenyament-aprenentatge, el paper de l'alumnat en aquesta matèria ha de ser
actiu, havent d'aportar als altres companys i companyes tant els seus treballs,
propostes, etc. com les anàlisis i reflexions que li suggerisquen els
continguts de la matèria i les aportacions de la resta la classe. Per a açò,
els treballs realitzats per cada grup seran analitzats per la resta de
l'alumnat matriculat en l'assignatura de forma reflexiva.
En aquest sentit, serà considerat especialment
rellevant l'aportació de fons bibliogràfics no presentats pel professorat,
anàlisi de documents, propostes d'intervenció, etc. en relació als continguts
que conformen el programa.