Curs 3 - Semestre 1
Examen escrit (test, desenvolupament i/o problemes)
90%
Elaboració de treballs acadèmics
10%
L’avaluació de l’assignatura es dividirà en dues parts, les quals
principalment estaran englobades per un examen escrit i un treball individual.
Examen escrit (90%). Es realitzarà un examen escrit sobre el contingut del
programa que es puntuarà amb 9 punts sobre 10. Consistirà en una o diverses
preguntes teòriques i el comentari d’un nombre d’imatges a determinar, SIMILARS
a les que s’hagen vist a classe al llarg del curs. Cal destacar que, dins del
temari impartit, el professorat podrà compondre l’examen amb aquelles parts que
considere oportunes. Per tant, podrà no haver-hi un equilibri per igual de
totes les parts del temari a l’examen.
Dins de l’avaluació de l’examen, el professor tindrà en compte la capacitat de
l’alumnat de concretar i identificar l’obra requerida. En aquest sentit,
l’error de l’autoria, la identificació del moviment o època a la qual pertany,
pot suposar, si així ho considera el professorat, motiu d’invalidesa, puntuant
dita qüestió amb 0 punts.
Treball individual (10%). S’efectuarà un treball individual valorat en 1 punt
sobre 10. No obstant això, el professorat es reserva la potestat d’incloure,
dins del punt aquest, altres treballs vinculats a les hores de seminari (per
exemple ressenyes de visites a exposicions o altres activitats).
Per a la correcció del treball, es prendrà en consideració quatre apartats amb
el mateix pes cadascun d’ells: capacitat de redacció, correcció amb la citació
(utilitzant el criteri establit per l’UJI), correcció amb l’organització del
treball, coneixements arquitectònics (per exemple, comparant l’obra amb altres
coetànies).
Cal no oblidar, que es preveu comprovar l’autoria dels treballs, per això
qualsevol plagi (qualsevol «copia i enganxa») serà motiu d'invalidació del
treball.
A més, i de manera general, l’estudiantat ha de complir amb les normes de
redacció, ortografia i gramàtica al desenvolupament dels seus treballs i proves
d’avaluació. Uns aspectes formals, que es podran tenir en compte a
l’hora d'avaluar, si el professorat així ho considera.
Per a superar l’assignatura, serà obligatori assolir un nivell suficient en
cadascun dels ítems, examen i treball a qualificar. En aquest sentit, s'ha
d'obtenir almenys un 4,5 sobre 9 en l'examen, i d'altra banda, s’ha d’aconseguir
almenys un 0,5 sobre 1 al treball. Doncs, serà obligatori per a poder fer la
mitjana, que se superen els mínims establits. Encara que, si l’alumnat es
presenta a l’examen escrit i el supera, i també supera el treball, l’alumnat
obtindrà la qualificació corresponent en funció dels percentatges descrits
Si l’estudianta o estudiant no
supera algún dels umbrals establerts, la nota que apareixerà a l’acta será
SUSPÉS O SUSPESA:
- Si
ha presentat el treball i ha assistit a l’examen, o només ha assisit a
l’examen, la suma dels dos apartats a avaluar (treball i examen) per la seua
ponderació corresponent, però mai superior a 4,5 punts. Si és superior, 4,5
punts.
Es donarà la consideració de PRESENTAT o PRESENTADA a l’estudiantat que
haja realitzat l’examen escrit.
D’altra banda, si l’alumnat presenta únicament el treball però no es
presenta a la prova escrita, tant si el supera com si no el supera, tindrà la
qualificació de NO PRESENTAT o NO PRESENTADA.
Convocatòria de juliol: per a aquesta segona convocatòria, les pautes
d'avaluació seran idèntiques. No obstant això, si en la convocatòria de gener
s'haguera superat o bé el treball o bé l'examen, es guardarà la qualificació
obtinguda per a aquesta segona convocatòria. Si no és així, tindrà la
possibilitat de recuperar les parts no superades, bé el treball, o bé la prova
escrita.
Així mateix, conforme a l’article 11:
“L’alumnat
està obligat a complir les regles bàsiques sobre autenticitat i autoria durant
la realització de les proves d’avaluació.
Les
conductes o les actuacions que contravinguen aquestes regles en la realització
d’una prova d’avaluació, implicarà la qualificació de “zero” en l’avaluació de
la corresponent activitat.
En
qualsevol cas, les actuacions fraudulentes en una prova final d’avaluació
donaran lloc a la qualificació de suspens, amb la qualificació numèrica de
“zero”, en eixa convocatòria, i la possible incoació, en el seu cas, d’un
procediment sancionador.”
D’esta
manera, tenint en compte sengles articles de la normativa, les sanciones que es
deriven del frau en proves d’avaluació seran d’aplicació a tot l’alumnat
implicant en l’incident.
L´ús literal
de respostes generades per IA com si foren originals es considerarà una acció
fraudulenta, segons la normativa d'avaluació de la Universitat.