Tema 1.
Desenvolupament intel·lectual.
- Desenvolupament
cognitiu típic.
- Excepcionalitat
cognitiva.
- Models
Tema 2. Alumnes amb
Altes Capacitats (AACC).
- Concepte AACC i models explicatius.
- Detecció i
identificació d'AACC. Signes primerencs de l'etapa de 0 - 6 anys.
- Característiques de
les persones amb AACC a les diferents etapes de desenvolupament: infància,
adolescència i edat adulta.
- Alumnat doblement
excepcional.
- Instruments de
Diagnòstic i Avaluació.
- Resposta
psicoeducativa per a alumnes amb AACC: a nivell escolar, familiar i
clínic-sanitari.
- Programes específics:
ensenyar a pensar.
Tema 3. Estudiants amb
Discapacitat Intel·lectual (DI).
- Concepte de DI i
models explicatius.
- Etiologia i classificació.
- DI associada a anomalies genètiques i cromosòmiques.
- Retard global
del desenvolupament. Signes primerencs en l'etapa de 0 - 6 anys.
- Instruments de
Diagnòstic i Avaluació.
- Resposta
psicoeducativa per a alumnat amb DI: a nivell escolar, familiar i
clínic-sanitari.
- Programes específics a
l'edat adulta.