Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Curs 1 - Semestre 2
Metodologia didàctica
El desenvolupament de l'assignatura s'estructura en
quatre activitats formatives: ensenyaments teòrics, ensenyaments pràctics
(problemes), ensenyaments pràctics (laboratori), i treball personal. Aquestes
activitats estaran catalogades com a presencials i no presencials, segons si
estan pensades per a ser realitzades en l’horari de classe o fora d’aquest,
respectivament.
En els ensenyaments teòrics s'emprarà la metodologia
de lliçó magistral per a la presentació de conceptes i procediments
fonamentals, però introduint presentacions interactives, senzilles
demostracions pràctiques d'aula, o simulacions, així com resolució d'exercicis
i problemes mitjançant plantejament de tasques pràctiques relacionades amb
l'aplicació d'aquests conceptes fonamentals. Part d'aquests exercicis i
problemes es realitzaran en horari no presencial. A més, per a la seua
resolució, requeriran que l'alumnat busque informació més enllà de la
presentada en la lliçó magistral i els exercicis i problemes resolts,
mitjançant cerques bibliogràfiques i altres fonts d'informació.
En els ensenyaments pràctics (problemes) se centraran
en l'aplicació pràctica dels conceptes i procediments introduïts en classe de
teoria. Aquestes classes es dedicaran a la resolució d'exercicis i problemes
plantejats en uns butlletins de problemes.
Finalment, els ensenyaments pràctics (laboratori)
tindran com a finalitat l'aplicació pràctica mitjançant el treball de
laboratori, dels conceptes i procediments treballats en les sessions de teoria
i problemes. En horari presencial, l'alumnat, dividit en diversos grups,
assistirà a diferents sessions de realització d'experiments en el laboratori de
física. Amb els mesuraments experimentals i els càlculs necessaris s'arribarà a
una sèrie de conclusions sobre els fenòmens físics tractats.
Treball personal: l'alumnat, en hores no presencials,
prepararà l'assignatura mitjançant l'estudi dels manuals de referència, la
resolució de manera individual o grupal de qüestions i problemes, l'elaboració
d'informes, etc.