Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Curs 3 - Anual
Metodologia didàctica
Lliçó magistral. Mètode expositiu
que consisteix en la presentació d'un tema lògicament estructurat amb la
finalitat de facilitar informació organitzada sobre criteris adequats a la
finalitat pretesa. Centrat fonamentalment en l'exposició verbal per part del
professorat dels continguts sobre la matèria objecte d'estudi. (Part de teoría)
· Resolució d'exercicis i problemes. Situacions on l'alumnat
ha de desenvolupar i interpretar solucions adequades a partir de l'aplicació de
rutines, fórmules, o procediments per a transformar la informació proposada
inicialment. Se sol utilitzar com a complement a la lliçó magistral. (Part de pràctica)
· Aprenentatge basat en problemes (ABP). Mètode
d'ensenyament-aprenentatge on el punt de partida és un problema que, dissenyat
pel professorat, l'estudiantat ha de resoldre, per a desenvolupar determinades
competències prèviament definides. (Part de pràctica)
· Estudi de casos. Anàlisi intensiva i completa d'un fet,
problema o succés real amb la finalitat de conèixer-lo, interpretar-lo,
resoldre-ho, generar hipòtesi, contrastar dades, reflexionar, completar
coneixements, diagnosticar i, a vegades, entrenar-se en els possibles
procediments alternatius de solució. (Part de teoria i pràctica)
· Aprenentatge per projectes. Mètode
d'ensenyament-aprenentatge en el qual els i les estudiants duen a terme la
realització d'un projecte en un temps determinat per a resoldre un problema o
abordar una tasca mitjançant la planificació, disseny i realització d'una sèrie
d'activitats i tot això a partir del desenvolupament i aplicació
d'aprenentatges adquirits i de l'ús efectiu de recursos. (Part de pràctica)
· Aprenentatge cooperatiu. Enfocament interactiu
d'organització del treball a l'aula en el qual els alumnes i les alumnes són
responsables del seu aprenentatge i del dels seus companys i companyes en una
estratègia de corresponsabilitat per a aconseguir metes i incentius grupals. (Part de teoría i pràctica)
Aprenentatge a través de l'aula virtual. Situació
d'ensenyament-aprenentatge en les quals s'usa un ordinador amb connexió a la
xarxa com a sistema de comunicació entre professorat-alumnat i es desenvolupa
un pla d'activitats formatives integrades dins del currículum. (Part Pràctica)