Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Curs 4 - Semestre 1
Metodologia didàctica
La docència d'aquesta assignatura es basa,
principalment, en dues metodologies: l'aprenentatge basat en projectes (ABP), i
l'aprenentatge cooperatiu (AC). La utilització de l’AC fomenta el
desenvolupament d'habilitats comunicatives i de treball en equip. A més, a
través de l’ABP s'aconseguirà l'aprenentatge de les competències bàsiques de
l'assignatura motivant l'estudiantat a través de la solució d'un problema real,
pròxim a la realitat laboral que trobarà l'alumnat (context realista).
En concret, l'alumnat realitzarà un
projecte que consisteix a dissenyar un pla de gestió, desenvolupament i control
d'un projecte de programari, en el qual es tinga en compte els riscos associats
al desenvolupament del projecte i els seus plans de contingència. Cada projecte
es realitzarà per grups (denominats grups base). Les classes
de teoria i de pràctiques s'orienten a l'adquisició dels coneixements
necessaris per al desenvolupament del projecte.
La planificació i les referències
bibliogràfiques associades a cada sessió de classe (de teoria o de pràctiques)
es posarà a la disposició de l'alumnat amb antelació (a través de l'Aula Virtual),
de manera que han de preparar-se cada sessió abans de classe.
Les classes teòriques s'utilitzaran per
aclarir els continguts teòrics estudiats en el treball personal i realitzar activitats formatives
d'aquests, que s'han de portar a terme bé de manera individual bé en grups
(siguen els grups base o grups específics per una determinada activitat).
Es desenvoluparan dos tipus de classes
pràctiques: les destinades a l'aprenentatge de les eines de programari
necessàries per al desenvolupament del projecte (aprenentatge que es realitzarà
mitjançant la resolució d'una sèrie d'exercicis o problemes), i les destinades
al desenvolupament del propi projecte. Aquestes últimes serviran no només per a
desenvolupar el projecte, sinó perquè el professorat supervise com evoluciona
cada projecte de manera que puga proporcionar a l'alumnat la retroalimentació i
els suggeriments necessaris o fins i tot, en cas necessari, reorientar el
projecte.
Per tant, el projecte es realitzarà
principalment de manera no presencial per cada grup. Per a assegurar una
avaluació formativa i contínua, al llarg del curs es realitzaran entregues
parcials del projecte, de manera que el professorat donarà la retroalimentació necessària
per a corregir-los de cara a l’entrega final. Al final del curs, en classe, els
grups hauran de presentar en anglès el resultat del projecte de manera oral
utilitzant el material multimèdia corresponent.
Al llarg del curs es realitzaran una sèrie
de seminaris per a millorar l'aprenentatge, seminaris on es realitzaran tasques
per a: reforçar continguts teòrics, aprofundir en el maneig de les eines de
gestió, aprendre a realitzar exposicions orals efectives en anglès, aprendre a
parlar en públic, analitzar i avaluar casos d'estudi a través de tallers de
lectura, conèixer casos reals a través de xarrades realitzades per experts,
etc.