Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Curs 4 - Semestre 1
Metodologia didàctica
D'acord amb les diferents activitats d'ensenyament-aprenentatge plantejades en l'assignatura, s'utilitzaran les següents metodologies docents:
Lliçó magistral: S'aplicarà aquesta metodologia per a exposar els fonaments teòrics de l'assignatura, amb suport de presentacions multimèdia. I de manera complementària es farà ús de la pissarra, per a emfatitzar els aspectes més importants o de major dificultat, i per a resoldre dubtes plantejats pels estudiants durant la lliçó magistral. La interacció professor-estudiant es completarà a través de preguntes plantejades pel professor per a calibrar la comprensió dels conceptes i pels estudiants per a resoldre els dubtes que es plantegen durant l'explicació.
Resolució d'exercicis i problemes: Durant les explicacions purament teòriques el professor intercalarà la resolució de problemes senzills, fent èmfasis en el modelatge i posterior càlcul de resposta. Així mateix, el professor plantejarà altres problemes que els estudiants resoldran a l'aula, organitzats en grups, fent ús dels recursos que estimen oportuns, i assistits pel professor. En finalitzar, es posaran en comú els resultats en classe i es debatran les conclusions i principals implicacions que s'extraguen de la seua resolució.
A més de l'ús d'aquesta metodologia com a activitat presencial, s'utilitzarà per a fomentar el treball autònom de l'estudiantat. Així, es plantejarà una sèrie de problemes en cada lliçó. Aquests problemes podran ser resolts a casa pels estudiants, que podran utilitzar les tutories del professor per a resoldre dubtes de la seua resolució.
Treball de laboratori: S'utilitzarà aquesta metodologia per al desenvolupament dels ensenyaments pràctics (laboratori) relacionades amb l'ús d'eines CAU (*computer *aided *engineering) en l'anàlisi de vibracions (en aula informàtica) i per a la realització de diferents tipus de mesura de vibracions sobre sistemes mecànics (en laboratori).
Aprenentatge basat en projectes: Per a fomentar la capacitat d'autoaprenentatge dels estudiants i el treball en equip, se'ls plantejarà un treball a realitzar en grup. Aquest treball serà tingut en compte en l'avaluació contínua.
L'alumnat farà ús de la tutoria individual al llarg de tot el curs per a resoldre dubtes que li apareguen durant el procés d'aprenentatge.