Curs 4 - Semestre 2
Metodologia didàctica
L'alumnat podrà triar
entre:
Un itinerari de FORMACIÓ CONTÍNUA (Assistència a classes de manera
regular /aprenentatge basat en resolució de tasques i informes teoricopràctics
(almenys el 80%) + disseny d'un projecte d'intervenció + pràctica sobre defensa
del projecte).
L'estudiantat haurà de triar un dels dos itineraris a l'inici del curs.
La metodologia està basada en: classes teòriques, pràctiques de
problemes, pràctiques de laboratori, seminari i tutories. S'utilitzarà una
metodologia mixta teorico-pràctica per a millorar l'aprenentatge. Amb la
finalitat d'aconseguir els resultats d'aprenentatge proposats, es plantegen una
sèrie d'estratègies docents:
- Classes
teoricopràctiques: lliçó magistral, desenvolupament de tasques
teoricopràctiques, presentació i anàlisi de cas d'intervenció comunitària
(sobre diferents contextos laborals).
- Treball de camp: té com a objectiu realitzar un diagnòstic inicial/avaluació d'un context
d'intervenció o una visita a un context d'intervenció comunitària.
- Seminaris i Tallers
especialitzats: sobre el rol professional i elements innovadors
d'intervenció, treball en grup.
- Pràctiques de
problemes. Tenen com a objectiu aprofundir en l'estudi dels
temes de l'assignatura des d'una perspectiva aplicada i aplicar metodologies
d'intervenció participativa. L'estudiantat ha d'analitzar i discutir la
informació que es presente en classe de manera grupal.
- Projecte d'Intervenció
comunitària. Es realitzarà de manera tutoritzada i mitjançant
informes de seguiment del projecte desenvolupats en les pràctiques de
laboratori, amb l'objectiu de desenvolupar competències de treball en grup
i facilitar l'aprenentatge sobre el disseny i implementació de programes i
projectes d'intervenció comunitària.
- Tutories individuals i
grupals, que faciliten el procés d'ensenyament
aprenentatge i contribuïsquen a desenvolupar competències de comunicació i
transferència.
Aquestes activitats es completaran amb sessions teoricopràctiques (workshops)
de persones expertes en la matèria, que permeten acostar el context
laboral a l'estudiantat i reflexionar sobre la intervenció comunitària.
La participació activa de l'alumnat és un element essencial perquè
es produeix un procés d'ensenyament-aprenentatge de qualitat. Amb aquesta mena
de metodologia didàctica es pretén capacitar l'alumnat en el treball grupal, i
a l'aprenentatge per mitjà d'un procés inductiu i "per descobriment".
L'eina docent, per al desenvolupament de l'assignatura serà l'Aula
Virtual.
Finalment, en la impartició de la docència es realitzaran activitats en
castellà, valencià i anglés a fi d'introduir l'estudiantat en l'ús de les
diferents llengües i fomentar el multilingüisme.