Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

Temari

Temari

1. Socioconstructivisme.

1.1. L'Actualitat del Pensament de Vygotski. La Interacció social. La mediació semiòtica del llenguatge i el desenvolupament de la consciència d'aprenentatge. L'aprenentatge col·laboratiu.

1.2. Bruner i el concepte de mediació. L'ecologia de les relacions d'Ensenyament-Aprenentatge. Experiència i context. Representacions de l'ensenyament. Representacions de l'aprenentatge.

1.3. El desenvolupament de la metacognición i del metallenguatge. Desenvolupament de l'autonomia.

1.4. Acció i investigació en els processos d'Ensenyament-Aprenentatge.

1.5. Cap a una cultura dialògica i intercultural de les relacions d'ensenyament-aprenentatge de llengües. Identitat. Diàleg. Diversitat.

2. Estils cognitius i Estils d'Aprenentatge.

2.1. Característiques de l'Aprenentatge lingüístic. Aspectes pragmàtics I cognitius. El Model de Kolb.

2.2. El Processament de la informació. Aspectes idiosincràsics i emocionals.

2.3. Les estratègies d'aprenentatge. 

2.4. Els estils de com a feixos d'estratègies. La noció de model com a Perspectiva Teòrica.

2.5. Estudis sobre el bon aprenent .  Estudis sobre les representacions dels aprenents de llengües. Interlengua.

2.6. Estils d'ensenyament i estils d'aprenentatge.

2.7. Els estils d'aprenentatge davant els reptes de l'Europa plurilingüe

3. Instruments per la identification d'estratègies, estils i representacions d'aprenentatge

3.1. Els qüestionaris per al diagnòstic d'estils d'aprenentatge.

3.2. La noció d'escalaritat. La importància del context.

3.3. Descripció i aplicació de qüestionaris

3.4. Estudi de casos