Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Curs 4 - Semestre 2
Temari
TEORIA
- Relacions, dialèctiques i responsabilitats mútues, entre la tecnologia,
l'art i la comunicació. Materialitzacions de discurs i text a través del
simbòlic. Breu aproximació històrica als moviments artístics contraculturals.
Avantguardes.
- Arts audiovisuals, arts plàstiques, belles arts. Evolució dels «canals»
en les obres: de la precisió i expansió monocanal a la interacció i integritat
multicanal. La revolució tecnològica de l'electrònica i la digitalització.
Tecnologies híbrides i tecnologies d'hibridació. Sincretisme i virtualitat.
Analògic i digital.
- Comunicació, art, «mitjans» i «mèdia»: implicacions polítiques i socials
de la o les evolucions de l'art i de les arts. Inversions i mutacions
simbòliques fonamentals: el museu com a lloc i el lloc com a museu. Cos,
memòria, espai, buit, matèria, material. La funció del comissariat artístic.
- Llenguatges, tècniques i tecnologies implicades en: videoart, infografia
creativa, mail-art, net-art, copy-art, videoinstal·lació,
performance, intervenció, documental de creació, art sonor, videojoc,
interacció, etc.
- Mutacions culturals sorgides de la digitalització, informatització i
posada en xarxa dels processos i emmagatzematge de dades. L'estat de les
relacions Europa-EUA, Orient-Occident, hi/low-tech. Formes
pseudoartístiques de comunicació orientada al consum: televisió, videojocs,
publicitat.
- Hipertext, hipermèdia, ciberespai i virtualitat real.
PRÀCTICA
- Pràctica 1: elaboració d’una obra d’art pròpia i exhibició d’aquesta en l’àmbit
domèstic personal.
- Pràctica 2: contemplació, en un espai museístic o urbà, d’una obra d’art,
durant un temps mínim de 15 minuts.
- Pràctica 3: producció i realització d’una obra videoartística o afí.
La qualificació de l’assignatura s’obtindrà de l’avaluació de la pràctica
3, si bé la 1 i la 2 podran modular la qualificació (sempre a l’alça). Igualment,
les pràctiques 1 i 2 podran ser exposades en classe (la qual cosa es recomana).