Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

CA0920 - Narrativa Audiovisual

Curs 2 - Semestre 2

Temari

Temari

TEMA 1: L'ANÀLISI FÍLMICA: METODOLOGIA I EPISTEMOLOGIA

a.            La transparència del discurs.

b.            El realisme i el MRI.

c.            La denegació del relat per la posada en escena: la subversió i els seus mitjans.

TEMA 2: DE LA MOSTRACIÓ A LA NARRACIÓ

a.            Per què un enfocament històric?

b.            El cinema abans del cinema.

c.            El cinema dels orígens.

d.            Del MRP al MRI.

e.            Construcció d'un llenguatge fílmic: el classicisme.

f.            La descomposició de l'estil clàssic i les noves escriptures cinematogràfiques.

TEMA 3: BREU APROXIMACIÓ A LA NARRATOLOGIA

a.            La simbòlica del relat.

b.            La simbòlica del relat.

c.            La trama i l'argument.

d.            L'estructura narrativa.

e.            La lògica del relat.

f.            Els actants i les accions.

g.            Espai i temps en el relat.

TEMA 4: ENUNCIACIÓ FÍLMICA

a.            Què és l'enunciació?

b.            El meganarrador.

c.            Focalització: Els narradors i els personatges.

d.            Punt de vista: ocularització i auricularització.

e.            Articulació, dicció: El muntatge i la dispositio.

f.            Marques enunciatives internes i externes.

TEMA 5: EL MUNTATGE: L'ARTICULACIÓ DE L'ENUNCIAT FÍLMIC

a.            Concepte de muntatge.

b.            L'efecte Kuleshov i les propostes soviètiques.

c.            Noció de ràcord i tipologies.

d.            El muntatge sonor i els desplaçaments entre so i imatge.

e.            Construcció de l'espai: camp i fora de camp.

f.            La temporalitat fílmica i l'el·lipsi.

El reaction shot com a exemple d'articulació visual i narrativa.

TEMA 6: LA POSADA EN QUADRE

a.            La força centrípeta i l'estètica dels instants essencials.

b.            El profílmic: attrezzo, maquillatge, càsting, vestuari.

c.            Els efectes visuals: trucatge i efecte realitat.

TEMA 7: METACINE, TRANSMEDIALITAT, SENTIT

a.            La reflexió del cinema sobre si mateix.

b.            Classicisme, manierisme, barroc:

c.            La subversió, l'al·legoria, la metàfora.

d.            La connotació com a explicitació de la ficció.

e.            Modernitat cinematogràfica:

f.            El cinema post clàssic.