Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Curs 2 - Semestre 2
Temari
TEMA 1:
L'ANÀLISI FÍLMICA: METODOLOGIA I EPISTEMOLOGIA
a. La
transparència del discurs.
b. El
realisme i el MRI.
c. La
denegació del relat per la posada en escena: la subversió i els seus mitjans.
TEMA 2: DE
LA MOSTRACIÓ A LA NARRACIÓ
a. Per
què un enfocament històric?
b. El
cinema abans del cinema.
c. El
cinema dels orígens.
d. Del
MRP al MRI.
e. Construcció
d'un llenguatge fílmic: el classicisme.
f. La
descomposició de l'estil clàssic i les noves escriptures cinematogràfiques.
TEMA 3: BREU
APROXIMACIÓ A LA NARRATOLOGIA
a. La
simbòlica del relat.
b. La
simbòlica del relat.
c. La
trama i l'argument.
d. L'estructura
narrativa.
e. La
lògica del relat.
f. Els
actants i les accions.
g. Espai
i temps en el relat.
TEMA 4:
ENUNCIACIÓ FÍLMICA
a. Què
és l'enunciació?
b. El
meganarrador.
c. Focalització:
Els narradors i els personatges.
d. Punt
de vista: ocularització i auricularització.
e. Articulació,
dicció: El muntatge i la dispositio.
f. Marques
enunciatives internes i externes.
TEMA 5: EL
MUNTATGE: L'ARTICULACIÓ DE L'ENUNCIAT FÍLMIC
a. Concepte
de muntatge.
b. L'efecte
Kuleshov i les propostes soviètiques.
c. Noció
de ràcord i tipologies.
d. El
muntatge sonor i els desplaçaments entre so i imatge.
e. Construcció
de l'espai: camp i fora de camp.
f. La
temporalitat fílmica i l'el·lipsi.
El reaction
shot com a exemple d'articulació visual i narrativa.
TEMA 6: LA
POSADA EN QUADRE
a. La
força centrípeta i l'estètica dels instants essencials.
b. El
profílmic: attrezzo, maquillatge, càsting, vestuari.
c. Els
efectes visuals: trucatge i efecte realitat.
TEMA 7:
METACINE, TRANSMEDIALITAT, SENTIT
a. La
reflexió del cinema sobre si mateix.
b. Classicisme,
manierisme, barroc:
c. La
subversió, l'al·legoria, la metàfora.
d. La
connotació com a explicitació de la ficció.
e. Modernitat
cinematogràfica:
f. El
cinema post clàssic.