Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

MI1819 - Fonaments de l'Expressió Corporal; Jocs Motrius en Educació Infantil

Curs 2 - Semestre 1

Temari

Temari

TEMA 1. El currículum a l’Educació Infantil. Motricitat i Expressió Corporal: delimitació i definició dels continguts

1.1. El currículum a l’Educació Infantil: globalització i inclusió

1.2 Conceptualització dels continguts relacionats amb la motricitat presents al currículum d’Educació Infantil

1.2.1 Esquema corporal

1.2.2 Habilitats motrius bàsiques

1.2.3 Habilitats motrius fines

1.2.4. Equilibri

1.2.5. To muscular i postura corporal

1.2.6. Coordinació

1.2.7. L’estructuració espai-temporal

TEMA 2. El joc motriu a l’Educació Infantil

2.1. Etimologia, definició i naturalesa del joc. El joc motor

2.2 Importància del joc motor en Educació Infantil

2.3. Classificació dels jocs motors segons l’ organització, interacció social i l’evolució

2.4. El joc simbòlic

2.5. Els jocs cooperatius com a element educatiu inclusiu

2.6. El joc espontani com a element de diagnòstic en Educació Infantil

TEMA 3. Expressió corporal

3.1. Definició i objectius. L’Expressió Corporal a la legislació educativa.

3.2. L’Expressió Corporal: fonaments i dimensions.

3.3. Tendències actuals a l’Expressió Corporal des d’una vessant educativa.

3.4. Els continguts de l’Expressió Corporal al currículum

TEMA 4. Estratègies per a la creació i ficada en pràctica de jocs motors i activitats d’Expressió Corporal

4.1. Estratègies de creació de jocs motors i activitats d’Expressió Corporal per a l’Educació Infantil inclusiva

4.2 Pautes per a la ficada en pràctica de jocs motors i activitats d’Expressió Corporal

TEMA 5. Avaluació de jocs motors i activitats d’Expressió Corporal. Ferramentes d’avaluació

5.1. L’avaluació en Educació Infantil. Avaluació de jocs motors i activitats d’Expressió Corporal

5.2. Ferramentes d’avaluació