Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Curs 1 - Semestre 2
Temari
Tema 1.- Bases didàctiques del procés d'ensenyament-aprenentatge.
- La visió didàctica del procés d’ensenyament-aprenentatge.
- Anàlisi de l’acte didàctic des de les diferents components que el conformen: ensenyament, aprenentatge, instrucció i formació.
- El currículum i la contribució d'aquest a l’estudi del procés d’ensenyament-aprenentatge: aproximació conceptual, concepcions del currículum.
- Els projectes de treball globalitzats com a organització dels continguts de l'ensenyament. Significat educatiu d'aquesta proposta.
Tema 2.- Disseny i desenvolupament del currículum.
- Nivells de concreció curricular.
- L’elaboració de plans programes i projectes: conceptualització i característiques.
- Elements de programació didàctica i curricular: destinataris, objectius, continguts, estratègies metodològiques, mitjans i recursos.
Tema 3.- Models d'anàlisis de l'ensenyament i de planificació.
- Conceptualització.
- Principis metodològics.
- Models d'anàlisi de l'ensenyament i de la planificació: Models passius i Models actius (innovadors)
Tema 4.- Recursos d'ensenyament.
- Els mitjans i els recursos en el procés didàctic.
- Les tasques escolars com a síntesi de la pràctica educativa.
Tema 5.- L'avaluació.
- Principis d’avaluació: concepte i dimensions.
- La planificació de l’avaluació del procés d’ensenyament-aprenentatge.
- Característiques, instruments i tècniques d’avaluació.
Tema 6.- Necessitats actuals en la formació del personal docent.
-L'educació afectiva-emocional.
-La convivència.
-La resolució de conflictes.
Tema7.- La investigació educativa des de la pràctica com base de la innovació didàctica.
- Sentit d’una metodologia de la investigació en l'acció.
-La IA com a procés en espiral.
-Tècniques per a recollir informació: Diari del professorat, Observació, Entrevista, Anàlisi documental.
-Desenvolupament de pràctiques d’aula: procés de millora educativa.