GA1208 - Noves Tecnologies de la Informació i la Comunicació

Curs 1 - Semestre 2

Temari

Temari

Tema 1. Noves estratègies de les administracions públiques en l'àmbit de les Tecnologies d'Informació i Comunicació
1.1. Diferències i similituds entre l'administració i la gestió en general.
1.2. L'administració electrònica i e-Administració.
1.3. Portal d'Administració electrònica: Conceptes i estratègies.
1.4. Portal d'Administració electrònica: Legislació i normativa marc.
1.5. Portal d'Administració electrònica: Casos d'aplicació en *AAPP.
1.6. Mecanismes principals de l'Administració electrònica: Signa electrònica i legislació marc.
1.7. Mecanismes principals de l'Administració electrònica: Certificat digital.

Tema 2. Comunicació i informació en la gestió de l'administració pública.
2.1. Conceptes generals de comunicació.
2.2. L'expedient administratiu i l'expedient electrònic en l'administració pública. Conceptes i legislació marc.
2.3. L'expedient administratiu: Tipus de documentació i estructura.
2.4. El procediment administratiu com a procés en l'administració pública. Processos, circuits i fases.

Tema 3. Tecnologies de la informació i la comunicació en la gestió de l'administració pública.
3.1. Definició i criteris de classificació de tecnologies de la informació i la comunicació (TIC).
3.2. Classificació de la TIC segons xarxes i terminals.
3.3. Classificació de la TIC segons serveis.
3.4. Casos d'aplicació: Tecnologia *Block-*Chain i enfocaments col·laboratius.

Tema 4. Estratègies per a l'aplicació de les TIC en les *AA.PP.
4.1. Disseny i Planificació de projectes: Introducció.
4.2. Models en l'administració de projectes.
4.3. El procés d'administració de projectes.
4.4. Assignació de recursos.
4.5. Creació d'una llista de recursos del projecte.
4.6. Assignació de costos.

Tema 5. Conceptes i estratègies de seguretat informàtica en les TIC
5.1. Conceptes de Seguretat de la informació i Seguretat informàtica.
5.2. Bases de la Seguretat Informàtica.
5.3. Amenaces i vulnerabilitats.
5.4. Mecanismes bàsics de seguretat.
5.5. Polítiques de seguretat.
5.6. Recomanacions d'ús segur de les TIC.

Tema 6. Introducció a Internet i eines de productivitat en Ofimàtica en les *AAPP
6.1. Recursos de Web 2.0 per a adquirir, organitzar i guardar informació en manera col·laborativa.
6.2. Recursos de computació en el núvol (*Cloud *Computing) per a disseny d'enquestes i formularis.
6.3. Eines d'ofimàtica per a treball col·laboratiu: Processadors de text.
6.4. Eines d'ofimàtica per a anàlisi i gestió de dades: Gestors de fulls de càlcul.
6.5. Eines d'ofimàtica per a disseny de fluxos de treball: Disseny i gestió de projectes.
6.6. Eines d'ofimàtica per a bases de dades: Disseny i gestió de dades.

Tema 7. Estructura i presentació d'un treball tècnic en les *AAPP
7.1. Tipus de comunicació: comunicació oral, elaboració de pòsters i escriptura d'informes tècnics i de gestió.
7.2. Estructura i objectius de comunicacions orals.
7.3. Estructura i objectius de pòsters.
7.4. Estructura i objectius d'informes tècnics i de gestió.
7.5. Eines d'ofimàtica per a disseny de comunicacions orals.
7.6. Disseny de comunicacions orals: context i estructura.
7.7. Elaboració de comunicacions orals: format, llenguatge i estil.
7.8. Exposició de comunicacions orals: controls de temps i actituds.
Nota: Els temes 1, 2, 3, 4 i 5 es desenvoluparan exclusivament en les sessions de teoria. Els temes restants, 7 i 8, es desenvoluparan en el laboratori informàtic.