Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Curs 3 - Semestre 1
Temari
*TEMA 1: Aproximació breu a la Història de la Comunicació Corporativa
1.1 Condicions per una nova professió
1.2 Els inicis de la professió:
-Contexte
-Agent de Premsa
1.3 La professió asentada a partir de 1945
1.4 La professió en Europa
1.5 Consolidació de la actividat. L’época daurada del Goodwill
1.6 Canvis definitius 70-80. La comunicació como actiu estratègic
1.7 Comunicació Corporativa Estratègica Simètrica i Asimètrica
1.8 Anys 90, antesala del Corporate modern
*TEMA 2: Comunicació Corporativa: concepte (segons Joan Costa)
2.1 Introducció
2.2 Comunicació Corporativa i Revolució dels serveis
2.3 Pensar i parlar Comunicació Corporativa amb claretat
2.4 El sumando Acció + Comunicació
2.5 La metáfora del Deu Jano
2.6 Actius intangibles i Pancomunicacionisme
2.7 Identitat i Imatge segons Joan Costa
2.8 Identitat e Imatge, la seua vinculació
*TEMA 3: Identitat corporativa e Imatge Corporativa, la seua concepció dinàmica. Anàlisi i revisió dels conceptes.
3.1 Definició de Corporate, 1999
3.2 Acotació de ACTIU I RECURS intangible
3.3 Imatge Corporativa e Identitat Corporativa
3.3.1 Imatge Corporativa com concepte d’emisió
3.3.2 Imatge Corporativa com concepte de recepció
3.3.3 Cap a la Planificació estratègica de la Identitat Corporativa i la Investigació de la Imatge Corporativa
3.4 Identitat i Imatge Corporatives
3.4.1 Identitat Corporativa, atributs: història, projecte, cultura
3.4.2 Imatge Corporativa, in puts que afecten al concepte: comportament, cultura, personalitat
3.4.3 Imatge Corporativa positiva
3.5 Gestió estratègica de la identitat corporativa
*TEMA 4: La gestió estratègica de la marca
4.1 Introducció cap a la definició de marca
4.2 ¿Per qué la marca és un valor estratègic?
4.3 El poder del consumidor: el nou empoderament del ciutadà
4.4 ¿Qué és gestionar una marca?
4.5 Gestió de marca cap al concepte Reputació
4.6 Procés de creació d’una marca amb valor estratègic: Model d'Alloza Vs. Model de Hatch&Schultz
*TEMA 5: Reputació Corporativa com últim actiu
5.1 Introducció
5.2 Definicions actuales de Reputació segons Isabel López Triana
5.3 Tendències en Reputació i Gestió d'Intangibles (Informes Approaching the Future)
5.4 Reptes del Dircom
5.5 Anexe I: MERCO
5.6 Anexe II: REP TRAK PULSE
5.7 Anexe III: INTERBRAND
*TEMA 6: El recurs “cero”: Intracomunicació
6.1 Introducció
6.2 L'empresa com sistema
6.3 L'organització en red
6.4 La participació i visió compartida
6.5 Intracomunicació
6.6 Estratègies d'Intracomunicació:
1. APALANCAMENT
2. FRANQUICIAMENT
3. ADELANTAMENT
4. NOMINAMENT
5. APROPAMENT
6. ACOMPANYAMENT
7. RITUALITZAMENT
8. FACILITAMENT
9. DISENYAMENT
10. ANCLAMENT
BLOC PRÀCTIC
Práctica : “DIAGNÓSTIC I ESTRATÈGIA DE COMUNICACIÓ CORPORATIVA REAL”