Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

PU0920 - Narrativa Audiovisual

Curs 2 - Semestre 2

Temari

Temari

BLOC I: PART TEÒRICA

TEMA 1: BREU APROXIMACIÓ A LA NARRATOLOGIA

1.1. Herència del formalisme rus.

1.2. Claude Bremond i la lògica del relat.

1.3. Roland Barthes i l'anàlisi estructural del relat. 

 

TEMA 2: L'APLICACIÓ AL CINEMA

2.1. Història, relat, discurs.

2.2. Subjectes de l'enunciació.

2.3. Punt de vista: focalització, ocularització i auricularització.

2.4. Marques enunciatives. 

 

TEMA 3: DE LA MOSTRACIÓ DE LA NARRACIÓ

3.1. El context d'aparició del cinema

3.2. Neix el cinema: els Lumière

3.3. Méliès aporta la màgia

3.4. El MRP (Mode de Representació Primitiu). El MRP avui?

3.5. David Wark Griffith (el cinema d'integració narrativa)

3.6. El MRI (Mode de Representació Institucional) i el cinema clàssic.

 

 

TEMA 4: POSADA EN ESCENA (I)

4.1. La dicotomia ficció i no-ficció.

4.2. El documental i l'era de la imaginació.  

 

TEMA 5: POSADA EN ESCENA (II)

5.1. Il·luminació.

5.2. Decorats.

5.3. Attrezzo.

5.4. Vestuari.

5.5. Maquillatge.

5.6. Efectes especials.

5.7. Interpretació i figuració.  

 

TEMA 6: POSADA EN QUADRE (I): ENQUADRAMENT

6.1. La imatge estàtica. La imatge fotogràfica (recordatori).

6.2. L'enquadrament com a mirada.

6.3. Camp i fora de camp.

6.4. Tipus d'enquadrament: centrat, descentrat, emmarcat, desemmarcat.

6.5. Composició i angulació.  

 

TEMA 7: POSADA EN QUADRE (II): PLA I EIXOS

7.1. Presa i pla.

7.2. Tipologia de plans.

7.3. Pla seqüència.

7.4. Plano subjectiu.

7.5. Moviments de càmera.

7.6. Els eixos: eix òptic, eix de direcció, eix d'acció.  

 

TEMA 8: POSADA EN SÈRIE (I): MUNTATGE.

8.1. Concepte de muntatge.

8.2. L'efecte Kuleshov i les propostes soviètiques.

8.3. Normativitat i naturalització: tipologies.

8.4. Noció de raccord i tipologies.

8.5. El muntatge sonor i els desplaçaments entre so i imatge.  

 

TEMA 9: POSADA EN SÈRIE (II): ESPAI I TEMPS

9.1. Construcció de l'espai.

9.2. El fora de camp.

9.3. Manifestacions discursives i tipologies de l'espai.

9.4. La temporalitat fílmica.

9.5. La el·lipsis.

9.6. Manifestacions discursives i tipologies. 

 

BLOC II: PART PRÀCTICA

TEMA 10: EL GUIÓ

10.1. Per què un guió?

10.2. Guionista, escriptor d'imatges

10.3. Visió americana versus europea

10.4. Estructura dramàtica.

10.5. El procés d'escriptura.

10.6. Els personatges.

10.7. Els diàlegs. 

 

TEMA 11: EL GAG VISUAL I ALTRES TEXTOS MÍNIMS PER A "DISSENYADORS I PUBLICITARIS"

11.1. El gag visual.

11.2. Tràilers cinematogràfics.

11.3. Títols de crèdit cinematogràfics.

11.4. Openings de sèries de televisió.

11.5. Videoclips.