La metodologia d'ensenyament està centrada en l'alumnat, de manera que és expositiva i participativa al mateix temps. En aquesta línia, es combinen les classes teòriques amb les sessions pràctiques i l'assistència a un seminari.
El desenvolupament de cadascuna de les unitats temàtiques serà de la següent manera:
-
En les sessions teòriques el professorat presentarà les nocions i aspectes claus per a la comprensió del tema (classe teòrica). Per a cada unitat temàtica, l'alumnat haurà de llegir prèviament els textos proposats pel professorat, disponibles a l'Aula Virtual de l'assignatura. Aquesta lectura inicial abans d'arribar a l'aula, facilitarà la comprensió de l'exposició del professorat i la possibilitat d'interacció de l'alumnat. Per tant, en les classes teòriques es discutiran els textos preparats anteriorment per l'estudiantat.
-
En les sessions pràctiques es realitzarà un conjunt variat d'activitats: treballs de recerca, posada en comú i debat de dilemes morals, proves objectives de lectures, treball de camp i pràctiques de resolució de problemes a l'aula.
-
El seminari consistirà en una activitat (realitzada fora de les hores de classes teòriques i pràctiques) on participarà un professional extern vinculat al camp de la comunicació. Aquest seminari té caràcter obligatori i serà avaluat com a part de la matèria mitjançant una pregunta d'examen.
CRITERIS D'AVALUACIÓ
Tant en la teoria com en les pràctiques es valoren amb rigor els següents criteris d'avaluació:
-
Demostrar que s'han adquirit els coneixements necessaris sobre els temes tractats al llarg del curs.
-
Demostrar capacitat d'utilitzar adequadament els conceptes i termes de l'ètica i deontologia professional, especialment per analitzar la realitat actual.
-
Demostrar capacitat argumentativa i dialògica per a l'anàlisi i la resolució de conflictes morals relacionats amb la professió periodística, amb un ús adequat del llenguatge acadèmic, tant oral com escrit.
-
Demostrar capacitat d'anàlisi ètica i crítica en l'àmbit de l'activitat periodística.