Part 1
Tema 1. Modelatge Poligonal
-
Orígens d'informació poligonal
-
Tipus de representació: cares independents, vèrtexs compartits, tires i palmitos de triangles, tires generalitzades
-
La normal
-
Consolidació
-
Polígons i WebGL: tipus de primitives, descripció i visualització
Tema 2. Transformacions geomètriques
-
Transformacions bàsiques: translació, escalat i rotació
-
Concatenació de transformacions
-
Matriu de transformació de la normal
-
Gir al voltant d'un eix arbitrari
-
Transformacions en WebGL
Tema 3. Veient en 3D
-
Transformació de la cambra
-
Transformació de projecció: volum canònic de la vista, projecció paral·lela i perspectiva
-
Transformació a l'àrea de dibuix
-
Eliminació de parts ocultes
-
Veient en 3D amb WebGL
Pràctica d'introducció
- Prova de WebGL i execució d'exemples.
- El mínim programa.
- Shaders: el llenguatge GLSL, compilació i enllaçat.
Pràctica 1
- Visualització de geometria: descripció de la geometria, visualització d'un model, tipus de primitives, variables: uniform i varying.
- Composició d'objectes: primitives geomètriques bàsiques, la biblioteca glMatrix.
- Mou la cambra: cambra virtual interactiva.
Part 2
Tema 4. Models d'Il·luminació i Ombreig
-
Model d'il·luminació de Phong: llum ambient, reflexió difusa, reflexió especular, materials
-
Tipus de font de llum
-
Models d'ombreig
Tema 5. Textures
-
Coordenades de textura 2D
-
Llegint téxeles: magnificación, minimització, textures 3D, mapes de poal
-
Tècniques avançades: mapes de normals, mapes de desplaçament, mapes de transparència
-
Textures en WebGL
Tema 6. Textures procedurals
- Patrons regulars: ratllat, dames
- Enreixat
- Soroll: núvols, superfície del sol, altres exemples
Pràctica 2
- Il·luminació: incorpora normals, afegeix el model d'il·luminació, ombreig de Gouraud i de Phong, il·luminació per ambdós cares, llums posicionals mòbils, focus de llum, ombreig còmic, boira.
- Textures: incorpora coordenades de textura, càrrega d'una textura, aplicació de textures, alpha mapping, skyboy, reflection mapping, refraction mapping, textures procedurals.
Part 3
Tema 7. Realisme visual
-
Transparència
-
Ombres: ombres projectives, mapes d'ombres
-
Espills
-
Oclusió ambient
Tema 8. Interacció i animació
-
Selecció d'objectes 3D
-
Animació: temporitzadors, encendido/apagado, textures, desplaçament, mescla entre dos valors
-
Sistemes de partícules
Tema 9. Processament d'imatges
-
Aparença visual: antialiasing, corección gamma
-
Postproceso d'imatge: brillantor, contrast, saturació, convolución
-
Efectes basats en imatges: mapes de to, intensificació