Metodologia

Metodologia didàctica

  • Observar i analitzar el centre i la classe.

  • Participar, activament o com a simple observador, en les reunions o sessions de treball dels equips docents, si aquests ho consideren convenient.

  • Estudiar els programes i objectius de diverses publicacions referents als nivells i cicles en què du a terme les pràctiques.

  • Planificar i desenvolupar progressivament unitats temàtiques, sota la supervisió del mestre o de la mestra.


    És preceptiu realitzar aquesta tasca i entregar al tutor o tutora una memòria amb les programacions d'aquesta fase. La memòria haurà d'incloure una reflexió crítica argumentada i una descripció detallada de les iniciatives d'innovació metodològica realitzades.

    ACTIVITATS DE L' ESTUDIANT

    L' estudiant es precís que planifique la tasca que fa amb el professorat tutor i el mestre/a supervisor/a, que el rep a l'aula, en funció dels objectius que s'han assenyalat per a cada curs, així com en funció de la duració de les pràctiques. Ara bé, com a orientació general se pot recomanar que  el/la estudiant realitze les activitats següents:

    ACTIVITATS I OBJETIUS

    a) Adaptació/preparació    (1 setmana)

    Observar i analitzar el centre i la classe. Durant els primers dies d'aquesta primera setmana, l' alumnat estarà baix la supervisió d' algú membre de l'equip directiu, el qual li facilitarà els documents necessaris per a entendre les singularitats del centre. Posteriorment se li assignarà una classe on començarà l'observació i anàlisi corresponent.

    b) Colaboració (2 setmanes)

    Participar, activament o com a simple observador, a les reunions o sesions de treball dels equips docents, si éstos ho consideren convenient.

    Estudiar els programes i objetius de diverses publicacions referents a l' etapa i nivells en què du a terme les pràctiques.

    c) Intervenció  Pràcticum I (7 setmanes)

    Planificar i desenvolupar progresivament unitats temàtiques de totes les àrees, baix la supervisió del mestre o mestra. Serà preceptiu realitzar aquesta tasca i entregar al tutor o tutora una programació d'aquesta fase.