SIA. Sistema d'Informació Acadèmica

CA0951 - Videocreació

Curs 4 - Semestre 2

Temari

Temari

TEORIA

- Relacions, dialèctiques i responsabilitats mútues, entre la tecnologia, l'art i la comunicació. Materialitzacions de discurs i text a través del simbòlic. Breu aproximació històrica als moviments artístics contraculturals. Avantguardes.

- Arts audiovisuals, arts plàstiques, belles arts. Evolució dels "canals" en les obres: de la precisió i expansió monocanal a la interacció i integritat multicanal. La revolució tecnològica de l'electrònica i la digitalització. Tecnologies híbrides i tecnologies d'hibridació. Sincretisme i virtualitat. Analògic i digital.

- Comunicació, art, "mitjans" i "mèdia": Implicacions polítiques i socials de la o les evolucions de l'art i de les arts. Inversions i mutacions simbòliques fonamentals: el museu com a lloc i el lloc coma  museu. Cos, memòria, espai, buit, matèria, material. La funció del comissariat artístic.

- Llenguatges, tècniques i tecnologies implicades en: videoart, infografia creativa, mail-art, net-art, copy-art, videoinstal·lació, performance, intervenció, documental de creació, art sonor, videojoc, interacció, etc.

- Mutacions culturals sorgides de la digitalització, informatització i posada en xarxa dels processos i emmagatzematge de dades. L'estat de les relacions Europa-EUA, Orient-Occident, hi/low-tech. Formes pseudoartístiques de comunicació orientada al consum: televisió, videojocs, publicitat.

- Hipertext, hipermèdia, ciberespai i virtualitat real.

PRÀCTICA

- Estudi analític de períodes, corrents, escoles, modes, formats, autors i obres paradigmàtics

- Plantejament, producció i realització de projectes.

 

Universitat Jaume I CIF: Q-6250003-H Av. Vicent Sos Baynat, s/n 12071 Castelló de la Plana, Espanya
Tel.: +34 964 72 80 00 Fax: +34 964 72 90 16