Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Curs 2 - Semestre 1
Temari
A continuació s'exposen les línies generals del programa d'assignatura, el qual estarà subjecte a possibles canvis en funció de les característiques del grup d'estudiants i estudiantes que la cursen i de l'evolució del mateix escenari de les empreses que componen el teixit empresarial comunicatiu.
Introducció
Tema 1: Empresa i empresari
1.1 L'empresa com realitat econòmica
1.2 Tipus d'empreses de comunicació
1.3 Àrees funcionals de l'empresa
1.4 La responsabilitat social en les empreses de comunicació
Tema 2: Dimensió jurídica de l'empresa i problemes pràctics
2.1 El dret mercantil
2.2 Elements jurídics de l'empresa
2.3 L'empresari individual versus l'empresari social
2.4 Classificació de societats mercantils
2.5 Organització de les societats mercantils
2.6 Situacions especials:
2.6.1 Concurs de creditors
2.6.2 Agrupacions i unions d'empreses
Tema 3: Entorn econòmic
3.1 Espanya i la Unió Europea. Entorn econòmic
3.2 L'activitat econòmica: producció, renda i despesa
3.3 Els mercats: de productes, de treball i de capitals
3.4 El sistema de preus: l'oferta i la demanda
3.5 Objectius econòmics: el creixement, l'atur, la inflació i el dèficit
3.6 Els diners: la política monetària
3.7 Economia Circular
Tema 4: La comunicació i el mercat
4.1 Anàlisi i mesurament de la demanda
4.2 Anàlisi de la producció i els costos
4.3 Els preus de mercat i la comunicació
Tema 5: El sistema fiscal
5.1 Principis de la imposició
5.2 Introducció al sistema fiscal espanyol
5.3 Principals imposats en el sistema fiscal espanyol. Característiques
Tema 6: Teories de l'organització empresarial
6.1 Introducció. L'estructura de les organitzacions
6.2 Tipus d'estructures organitzatives en les empreses de comunicació
Tema 7: La presa de decisions
7.1 La decisió empresarial
7.2 Els objectius
7.3 Planificació i control de gestió
TEMARI DE PRàCTIQUES
PRàCTIQUES TIPUS A : PROJECTE SIMULACIÓ DE LA CREACIÓ D'UNA EMPRESA.
Práctica A1: Idea de negoci e identitat visual.
Práctica A2: Trámits legals
Práctica A3:: Introducció al Pla de Marketing.
Práctica A4: Pla d' Organització.
Práctica A5: Exposició en clase d'un Resumen Ejecutiu del Pla d'empresa
PRÁCTICA 1 TIPO B, SEGUIMENT PÁGINA WEB EMPRESA : TEMA 1 conceptes misió, visió, cultura empresarial, RSE
PRÁCTICA 2 TIPO B, SEGUIMENT DE MITJANS : TEMA 2 DIMENSIÓ JURÍDICA DE L'EMRESA DE COMUNICACIÓ: