SIA. Sistema d'Informació Acadèmica

Professorat

Dep. d'Educació i Didàctiques Específiques

Cabedo Mas, Alberto

Professor Titular d'Universitat

Dep. de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura

Moliner Miravet, María Lidón

Professora Contractada Doctora

Dep. de Filosofia i Sociologia

Comins Mingol, Irene

Professora Contractada Doctora

París Albert, Sonia

Professora Contractada Doctora

Dep. de Ciències de la Comunicació

Benet Ferrando, Vicente José

Catedràtic d'Universitat

Nos Aldás, Eloísa Fernanda

Catedràtica d'Universitat

Dep. d'Enginyeria Mecànica i Construcció

Hernández López, Leonor

Professora Titular d'Universitat

Dep. d'Història, Geografia i Art

Sanz Rozalén, Vicente

Professor Titular d'Universitat

Professorat extern

Abarca Obregón, Gloria María

Doctor o doctora: Sí

  • Mostra la biografia
    • BIOGRAPHICAL PROFILE (approximate length of 1500 characters) Master: International Master’s Degree in Peace, Conflict and Development Studies Professor: GLORIA MARIA ABARCA OBREGÓN Date: November 20th till December 1st, 2017 - Description of the professional situation (category) Professor of the Peace Education Course in the Master´s Degree in Peace, Conflict and Development. Dr. Gloria Maria Abarca holds a PhD in Peace, Conflict and Development. - Brief description of the research profile (main research lines or line, contributions, ...) The principle research area that she is searching is about Peace Education, and the specific topic is about Peace Education trough Holistic Peace. This topic is include it in the Master thesis and the PhD thesis that she present in the UJI University, in the program of Peace, Conflict and Development. She was coordinator for some International Peace education Projects like: “ A World Painted by Peace” www.unmundotenidodepaz.org. Mexico Painted by Peace, “ Burbujas de Ilusión”, “RadioMiniatura”, Creando puentes, and others. She wrote different articles about Peace education and Peace, some of this articles are: English -Abarca, Gloria. The Classroom: A Place for Inner Peace Education. GCPE Monthly Newsletter No. 107, August /September 2013 http://www.peace-ed-campaign.org/newsblog/wp-content/uploads/2013/08/GloriaAbarca_InnerPeaceInTheClassroom.pdf Spanish -Abarca, Gloria “Guía del profesor 5” Portafolios de vínculos Inteligentes. Santillana, México, marzo del 2006. -Ramírez, Gloria, Asistentes de la Coordinación (Miriam Soto, Gloria Abarca, Odeth Solís, Mario Salgado y Job Luna) “Plan Nacional de Educación en Derechos Humanos, 2006 “, Cátedra UNESCO de Derechos Humanos de la UNAM, (FCPS), México, del 2006. -Bahajin, Said, Gloria Abarca etal. “Cuestionario en la puesta en práctica del programa de la acción en una cultura de la paz”, UNESCO, 2005 http://www3.unesco.org/iycp/Report/Bahajin.pdf -Abarca, Gloria. Artículo “La Paz, cuestión de todos” 18 de febrero del 2008, periódico el Mediterráneo. http://www.epd.uji.es/web/comun/archivos/noticias/mediterraneo_gloria_18022009.pdf -Swart, Sanne. Clizia del Zompo y Gloria Abarca.” La paz; reconocer el Humano en cada persona, Julio 2009, Periódico el Mediterráneo. http://www.epd.uji.es/web/comun/archivos/noticias/final_articulo_meditaraneo.pdf -Artículo publicado en catalán y castellano en la Universidad de Barcelona, en la sección de Artes y Paz de la Escola de Cultura de Pau llamado ‘Un mundo teñido de paz. Una exposición itinerante, internacional e intercultural de plástica infantil’, escrito por Gloria María Abarca Obregón y Said Bahajin. Enero 2011. http://escolapau.uab.cat/img/programas/musica/mon.pdf http://escolapau.uab.cat/img/programas/musica/mundo.pdf -Abarca Gloria María, Herrero Rico Sofia y Andrea Francisco Amat. Articulo “la Educación para la paz desde una visión Holística para la conformación de una ciudadanía crítica” octubre 2011Quaderns Digitals. No. 69 Actas Congreso Mejora Educativa y ciudadanía crítica. http://www.quadernsdigitals.net/index.php?accionMenu=hemeroteca.VisualizaArticuloIU.visualiza&articulo_id=11090 -Abarca Obregón Gloria María en UAEM “La configuración de Nuevos espacio en la cultura, deporte, comunicación y educación para la paz, México 2011. http://www.maporrua.com.mx/p-4710-la-configuracin-de-nuevos-espacios-en-la-cultura.aspx -Abarca Gloria y Amaral Palevi “Educación y migraciones contemporáneas: El caso de la comunidad Rumana en Castellón”. En Aldás Eloisa, Alex Iván Arévalo, Eduardo Sandoval (editores) « Migraciones y cultura de paz: Educando y comunicando solidaridad», Dykinson, Madrid 2012. -Abarca, Gloria “Reconocimiento a Fatuma Ahm

Aguilar Agustí, Pablo

Doctor o doctora: No

  • Mostra la biografia
    • - Descripción de la situación (categoría) profesional: En la actualidad estoy al frente de la Asociación Arcadia, que fundamos en 2013. Arcadia es un espacio de respeto a naturaleza y toda su biodiversidad. Entre otros fines, cuenta con un refugio de animales procedentes de maltrato o abandono. Además de asegurar el bienestar de estos animales, trasmite a través de sus acciones valores como el respeto, la superación y la necesidad de vivir en paz. - Descripción breve del perfil investigador (principales líneas o línea, aportaciones, ...): La vida en el campo es un continuo aprendizaje. Además de participar en la construcción de una vivienda de bioconstrucción, están profundizando en el conocimiento y uso de las plantas autóctonas, en la recuperación de fuentes y canalizaciones de agua, en la recuperación de oficios tradicionales, en el conocimiento de los animales que integran el refugio y la fauna autóctona… - Descripción del perfil docente (tipo y calidad de docencia): El tipo de docencia que pretenden impartir es basada en una visión práctica. Es decir, trasladar a los alumnos la experiencia de vida en el campo. Desde una visión conservacionista, la vida en el campo permite observar las diferentes formas de relación y simbiosis. Además, la intención de los responsables de Arcadia es transmitir la idea y ofrecer soluciones para poder vivir en la montaña de una manera económicamente sostenible y de manera respetuosa con la naturaleza. - Aspectos relativos a actividades profesionales (si hay). De los conocimientos adquiridos en la universidad y la experiencia en los medios de comunicación he pulido la capacidad de transmitir. Y, por otra parte, los años que llevo viviendo en la montaña me han servido para acumular experiencias suficientes para mostrar con cierto conocimiento de causa lo que significa la vida en el campo. - Otros aspectos que se quieran destacar: Mi docencia es eminentemente práctica, incluyendo la experiencia en el refugio de animales y en la casa de bioconstrucción, en Llucena. En este escenario, el estudiantado podrá descubrir el modelo de vida que pretende exportar Arcadia: Una vida lo más respetuosa posible con el medio ambiente, integrada y muy relacionada con la naturaleza y con un proyecto económico viable que pueda sustentar este tipo de vida. Este modelo de vida puede aplicarse en cualquier zona geográfica o país.

Ali , Fatuma Ahmed

Universitat: United Stated International University, Kenia

Doctor o doctora: Sí

Càrrec: Miembro del Instituto Interuniversitario de Desarrollo Social y Paz (IUDESP)- UJI

Almela Escrig, Adela

Doctor o doctora: No

Alonso Rodriguez, Araceli

Universitat: Wisconsin University, Wisconsin, EEUU

Doctor o doctora: Sí

Càrrec: Profesora

  • Mostra la biografia
    • - Description of the professional situation (category) -Professor of Gender and Women’s Studies, Women’s Health and Human Rights. Department of Gender and Women’s Studies, School of Medicine and Public Health at the University of Wisconsin-Madison (UW-Madison). -Director for Gender, Health and Clinical Practice for UW-Madison STREETS Programs (Social Transformation to End the Exploitation for Sex) - Director of Global Women’s Health and Human Rights Field-Work Experience Courses in Kenya for women’s health and sustainable development; and in Spain and Morocco for human trafficking (trafficking of women and girls for sexual exploitation) Global Health Institute, University of Wisconsin-Madison. - Brief description of the research profile (main research lines or line, contributions) Women’s Health and Women’s Rights Women’s Health and Peace Building Gender, Health and Disease (neglected diseases and gender) Trafficking of Women and Girls for Sexual Exploitation - Description of the teaching profile (type and quality of teaching) I’ve been teaching for 24 years in the United States, and my classes are usually rated the highest. My teaching is theoretical, and research to practice oriented. I place the debate into a theoretical framework, I present past and present research, and I provide tools for practice. My teaching is interactive whenever possible. I normally teach classes with 400 or 500 students in which the interaction is minimum. In all my other classes the debate goes both ways, students contest my teaching and I react to students’ comments with more theory, research or tools for action. I use combinations of ppts, formal and informal debates and discussions, and I strongly encourage active participation in my classes. In an average class, every single student must actively participate in enriching their peers learning experience. We all, students and myself, make the class together. - Aspects related to professional activities (if any) -Service-Learning. I’ve created several service-learning programs for students to practice what they learn in my classes. -I created the NGO “Nikumbuke-Health by Motorbike” to generate a grassroots movement pushed by undregrad and grad students along with local women and girls from isolated villages in Kenya. - Other aspects you would like to highlight I have received 10 Teaching Awards at the University of Wisconsin-Madison

Arévalo Salinas, Alex Iván

Doctor o doctora: No

Bahajin , Said

Doctor o doctora: Sí

  • Mostra la biografia
    • BIOGRAPHICAL PROFILE (approximate length of 1500 characters) Master: International Master’s Degree in Peace, Conflict and Development Studies Professor: .........................SAID BAHAJAIN......... ....................................... Date: November 20th until December 1st, 2017 - Description of the professional situation (category) Professor of the Peace Education Course in the M.A. Program in Peace, Conflict and Development. Dr. Said Bahajin holds a PhD in Peace, Conflict and Development Studies. - Brief description of the research profile (main research lines or line, contributions, ...) His principle research area is intercultural dialogue, Alliance of civilizations, Peace Education. His PhD thesis, entitled United Nations Alliance of Civilizations and the Peaceful Transformation of Conflict between Muslim and Western Societies, has been praised for its sophisticated analysis and its significant contribution to peace philosophy. He is the coordinator for various International Peace education Projects such as: “A World Painted by Peace”, “RadioMiniatura”, “Creando Puentes”,. Pachamama Odm Project, Bubbles for hope Project, Postcards for Yasir Campaign, The World of Colors Project and others. The articles Bahajin has written about Peace Education and Peace are listed below: • Peace culture to paint the world with peace, with Dr. Gloria María Abarca Obregón, 2014, http://www.pedagooogia3000.info/web/html/P3000_Book_Tomo_I_web.pdf • The Latin American’s model to the integration of Arab immigrants, in Spanish, December 2011, http://www.unaoc.org/ibis/2011/11/08/el-modelo-latinoamericano-en-la-integracion-de-los-inmigrantes-arabes/ • We coexist but we don’t know, in Spanish, 29 December 2011, http://www.webislam.com/articulos/66353-convivimos_pero_no_lo_sabemos.html • Smile please, in Spanish, 16 September 2011, http://www.webislam.com/articulos/62475-sonria_por_favor.html • A gift of love, in Spanish, 14 Mai 2011, http://www.webislam.com/articulos/61538-un_regalo_de_amor.html • World painted with peace: a traveling, international and intercultural project, in Spanish, January 2011, http://escolapau.uab.cat/img/programas/musica/mundo.pdf • The imperfect integration for those who come and who are living in Spain, in Filosofía en acción retos para la paz en el siglo XXI, 2009, Castelló de la Plana, Universidad Jaume I. • War is not the path, in Spanish, 21 January 2009, http://www.uji.es/cocoon/xpfpub/genera-contenido-pdf2?tcont_id=1757&c_id=15538622 • Immigration: A journey to the paradise of peace, in Spanish, 21 Mai 2007, http://www.webislam.com/pdf/pdf.asp?idt=7417 • The ethics of the hospitality in the Islamic faith, in Spanish, 04 de December 2007, http://www.webislam.com/?idt=8885 • Immigration: For a peaceful transformation of conflict, in Spanish, 07 December 2007, http://www.webislam.com/?idt=8886 • World painted with peace, Contribution to The Mid- Term Report On The International Decade for a Culture of Peace and Non- Violence for The Children Of the World (2001- 1210), in Spanish. http://www3.unesco.org/iycp/Report/Bahajin.pdf - Description of the teaching profile (type and quality of teaching) Bahajin’s professional experience is being a teacher, he has been an elementary teacher for more than 18 years, and he gives conference in many programs: Peace Education: experiences and contributions”, First Symposium about Peace Culture, 28 November 2015, Ciudad Juárez, México. Title: “Building together a Peace Culture”, First Symposium about Peace Culture, 27 November 2015, Ciudad Juárez, México. Title: “The role of Civil Society in Peace Education”, Interestatal Forum Peace education and Pedagogy 3000, 1 September 2015, Toluca, México.

Calvo Rufanges, Jorge

Empresa: Centre d'estudis per la pau JM Delàs

Doctor o doctora: Sí

Càrrec: Investigador Institut Interuniversitari de Desenvolupament Social i Pau (IUDESP)

  • Mostra la biografia
    • Profesor/a: Jordi Calvo Rufanges Fecha: 24 de junio de 2015 - Descripción de la situación (categoría) profesional Es coordinador e investigador del Centro Delàs de Estudios por la Paz, ONG dedicada al estudio del militarismo y el armamentismo desde una visión de cultura de paz y desarme. Es doctor en Paz, Conflictos y Desarrollo en la CEs coordinador e investigador del Centro Delàs de Estudios por la Paz, ONG dedicada al estudio del militarismo y el armamentismo desde una visión de cultura de paz y desarme. Es Máster en Acción Internacional Humanitaria (Universidad de Deusto) y Máster Internacional en estudios de Paz, Conflictos y Desarrollo (UJI). Es profesor de grado en la Facultad de Comunicación y Relaciones Internacionales de la Universitat Ramon Llull de Barcelona. Profesor en el Máster Internacional en estudios de Paz, Conflictos y Desarrollo de la UJI, y profesor de master online de la Universitat Oberta de Catalunya y de la Universitat de Barcelona. - Descripción breve del perfil investigador (principales líneas o línea, aportaciones, ...) Ha realizado buena parte de su investigación en el campo de los movimientos sociales y las ONG, con una tesis doctoral y varias publicaciones sobre el Foro Social Mundial, la globalización y los movimientos sociales como agentes de cambio sistémico. la cooperación al desarrollo y acción humanitaria y la paz y el desarme. Desarrolla su principal investigación en el campo de la paz y el desarme, prestando especial atención al impacto de la economía de defensa en la conformación y perpetuación de conflictos armados. Ha especializado su investigación en el ciclo económico-militar, especialmente en los aspectos de gasto militar, ,comercio de armas y financiación de la industria militar. - Descripción del perfil docente (tipo y calidad de docencia) Profesor de conflictos, economía de defensa, desarme, cooperación al desarrollo, acción humanitaria, movimientos sociales y cultura de paz en varias universidades (UJI, URL, UB, UOC) así como en cursos de ONG. Experiencia en docencia en la Universitat Ramon Llull, en la Facultad de Comunicación y Relaciones Internacionales Blanquerna, como profesor-tutor del seminario de Análisis de Conflictos, del Grado de Relaciones Internacionales (2014 y 2015) y de Sistemas de Cooperación Internacional al Desarrollo del Grado de Relaciones Internacionales (2015). Universitat Jaume I de Castelló. Profesor de la asignatura Análisis de conflictos internacionales en el Master por la Paz, Conflictos y Desarrollo de la UJI (2013 - actualidad) Experiencia en docencia online en la Universitat Oberta de Catalunya. Consultor-profesor de la asignatura Economía y conflicto. Máster en conflictología. (2012- actualidad) y en la Universitat de Barcelona, Profesor del módulo sobre movimientos sociales y transformación social en el Máster Educación, Globalización y Transformación Social (2013 y 2014) Fundación Apy Solidaridad y ONG Solidaridad Internacional. Ayuda humanitaria en situaciones de conflicto, nuevos factores de conflicto derivados de la globalización (2007, 2008, 2012, 2014); Paz y cultura de paz (2005, 2007, 2008, 2012, 2015). - Aspectos relativos a actividades profesionales (si hay) Trabajo en paz y desarme en el Centro de Estudios por la Paz JM Delàs como coordinador e investigador en seguridad, defensa, militarización, armamentismo y cultura de paz. (2010 – actualidad), y en Justícia i Pau, como coordinador e investigador de campañas de paz y desarme, (2007 – 2015) en Barcelona Trabajo humanitario en terreno: Médicos Sin Fronteras-España: Coordinador de Proyecto en República Centroafricana. (2012). Nigeria (2011); República Democrática del Congo (2010); Zambia (2006); Asistente Coordinador General en República

Camps Febrer, Blanca

Doctor o doctora: No

  • Mostra la biografia
    • Master: International Master’s Degree in Peace, Conflict and Development Studies Professor: Blanca Camps-Febrer Date: 20th of February, 2019 - Description of the professional situation (category) I am currently a Doctoral Fellow at the Autonomous University of Barcelona. I hold a scholarship (Ref. BES-2017-080049) within the framework of the R+D Project “Transnational Dynamics and Actors in the MENA Region: A historical Genealogy of Elites and Social Movements in between the local and global levels”, directed by Dr. Laura Feliu Martínez and Dr. Ferran Izquierdo Brichs. (Spanish Ministry of Science, Innovation and Universities; State Agency for Research (AEI) and European Regional Development Fund (ERDF)) (HAR2016-77876-P). - Brief description of the research profile (main research lines or line, contributions, ...) My main research lines deal with the security sector and human rights in the Mediterranean Region, especially in the Middle East and North Africa. I have worked and published on issues related with the Security Sector and its Reform; tranisitional justice; popular uprisings; Foreign Policy Analysis; militarism and militarization in the North of Africa; Armed conflicts; feminist security studies; and business and human rights in contexts of military occupation. See my CV for a list of my publications. - Description of the teaching profile (type and quality of teaching) I have been teaching in the capacity of Associate Professor at Graduate level and at post-graduate level at Blanquerna – Ramón Llull University and at the Autonomous University of Barcelona. I have taught lectures in groups of plus 60 students as well as in seminar courses with groups of 10-15. I have also regularly been supervising Final Degree Projects and Final Master Projects. - Aspects related to professional activities (if any) I have worked for different NGOs in the Mediterranean region. I am the research coordinator of the Observatory on Human Rights and Business in the Mediterranean Region (ODHE in Spanish). In sum, I have developed technical skills in project-design and implementation as well as in research-based work with NGOs. - Other aspects you would like to highlight I have worked and I am a member of the Delas Center for Peace Studies.

Cutler , Yacsire Déniz

Empresa: Organización de los Estados Americanos (OEA), Washington, EE.UU.

Doctor o doctora: Sí

Càrrec: Jefa de la sección de gestión de proyectos

  • Mostra la biografia
    • RESEÑA BIOGRÁFICA (extensión aproximada de 1500 caracteres) Master: Master Universitario en Estudios Internacionales de Paz, Conflictos y Desarrollo Profesor/a: Yacsire Cutler Fecha: 11 de diciembre de 2017 Professional in the international and national development field with over 30 years experience in project management. Planned and implemented technical cooperation projects in Latin America and the Caribbean in various areas, including employment planning and generation, occupational safety and health, social security and cultural administration and preservation. Special emphasis given to incorporating a gender perspective through the project cycle. Conducted reasearch on poverty as well as in health and labour issues with an emphasis in women needs. Developed policies, guidelines and instruments for the formulation, monitoring and evaluation of projects implemented in the Americas with over 8 million dollars of annual funding. Experienced in coordinating and negotiating agreements with donors to development projects. Designed, developed and conducted a program on project design, monitoring and evaluation that has trained over 1,000 staff of national governments, NGOs, and international organitations as well as university students at the master level. Co-author of “Manual del Sistema de Marco Logico”, 2013. Sociologist with a Master in International Communications (minor in Development) from the School of International Serice at American University, Washington DC. Extensive post-graduate studies in Evaluation

De Díez , Orla Patricia

Universitat: Stanford University . Peace Innovation Lab Network. Irlanda

Doctor o doctora: No

Càrrec: Co-Founder and Director

  • Mostra la biografia
    • BIOGRAPHICAL PROFILE (approximate length of 1500 characters) Master: International Master’s Degree in Peace, Conflict and Development Studies Professor: .................Orla Patricia de Diez....................... - Description of the professional situation (category) Current affiliations: Researcher at the Institute of Sustainable Tourism and Economic Development, TIDES at the University of Las Palmas de Gran Canaria (ULPGC); member of Stanford University Peace Innovation Lab Network exploring how persuasive technology can be used to gently nudge people from poor levels of engagement or negative interaction to quality collaboration across and beyond densely populated shantytowns affected by youth gang violence in Bolivia. Previously, at Club de Madrid, a forum of former heads of state and government, she led projects on (i) political reforms consultation in Ecuador; (ii) constitution building in Bolivia; and (iii) forging and scaling new ways for grassroots women to leverage their differences and converge their constituencies to influence national, regional and global policy on peace and security in the Greater Horn of Africa. Past research experience includes acclaimed simulation-based exploration with real stakeholders into the potential strengths and pitfalls of re-writing the Bolivian constitution. The aim was to study the interpersonal dynamics between opposing sets of political, geographical, cultural and social interests for reform, in a simulated environment. Several mock delegates went on to run successfully for seats in the real Assembly (2006-2007). She holds a Master’s degree in Public Policy and Management from Bolivian Catholic University (Harvard institute for International Development) and a Bachelors degree in History and Geography from Complutense University of Madrid. - Brief description of the research profile (main research lines or line, contributions, ...) For the past 7 years, she has focused on team learning behaviours that enable and speed up large-scale, systemic innovation, with particular R+D emphasis on social learning software for changing organisational culture. - Description of the teaching profile (type and quality of teaching) Created practice-based Introduction to Peace and Conflict Studies module—focussed on violent extremism; with two distinct layers of learning. 1) Students learn how systems thinking, human-centred design, and persuasive technology can be used together to discern, design and mobilise more effectively for complex systems that are shaping the lives and decisions of people at risk of committing to violence. 2) Students learn how to develop team intelligence from the experience of untangling and addressing extremism. Through reflective practice, they develop deeper awareness about how their own behaviours and group interactions encourage or inhibit flow of information and ideas into systemic understanding and impact.

Escrig Sos, María Lidón

Universitat: Escuela Universitaria de Enfermería de Castellón

Doctor o doctora: No

Càrrec: Investigadora del Instituto Universitario de Desarrollo Social y Paz (IUDESP)

Evans Pin, Xoan

Doctor o doctora: Sí

  • Mostra la biografia
    • - Descripción de la situación (categoría) profesional Director del Center for Global Nonkilling. Docente e investigador en Åbo Akademi University. - Descripción breve del perfil investigador (principales líneas o línea, aportaciones, ...) Investigador interdisciplinar, buscando puntos de encuentro entre la antropología, etología y salud pública aplicados a la prevención de la violencia y a la construcción de la cultura de paz. Ha sido investigador en 2017 de la “Emancipatory Rural Politics Initiative” en el International Institute of Social Studies, Erasmus University, Rotterdam; y entre marzo de 2015 y april de 2016 de la Kone Foundation. - Descripción del perfil docente (tipo y calidad de docencia) Docente a tiempo parcial del Master’s Programme in Peace, Mediation and Conflict Research en el Department of Social Sciences, Åbo Akademi University Vasa, Finlandia, desde Septiembre de 2014 hasta la actualidad, impartiendo con regularidad las materias “PEACE 1: Contemporary Peace and Conflict Studies”, “PEACE 2: Mediation and Negotiation”, “The Power of Nonviolence” (opcional), “Peaceful Societies and Peace Systems”(opcional) y “Nonkilling Studies” (opcional). Con anterioridad, ha impartido docencia en otros centros: en 2016, docente a tiempo parcial de la materia “PEACE 40: Violence Prevention” en el Master’s Programme in Peace, Mediation and Conflict Research, Tampere Peace Research Institute, Tampere University, Finlandia; en 2015, mentor en el Michael Polanyi College, Universidad Francisco Marroquín, Guatemala; en 2013, docente a tiempo parcial de la materia "Introduction to Nonkilling Studies”, en el Master’s Programme in Peace, Mediation and Conflict Research, Department of Social Sciences, Åbo Akademi University (Finlandia); en octubre de 2012, docente invitado del Asian World Center, Creighton University (Omaha, USA); entre Julio 2007-Julio 2008, Tutor y coordinador del Curso de Especialización en Estudios Árabes e Islámicos de la Universidad Internacional Menéndez Pelayo, en Galicia; entre diciembre de 2006 y junio de 2007, profesor interino de substitución en el Departamento de Comunicación Audiovisual de la Facultad de Ciencias de la Comunicación de la Universidad de Santiago de Compostela. - Aspectos relativos a actividades profesionales (si hay) Desde 2011 es Director del Center for Global Nonkilling, con sede en Hawaii, Estados Unidos, habiendo trabajado en dicha institución con anterioridad desde 2008. También es miembro del World Health Organization Violence Prevention Alliance Academic Collaborations Group. En 2017 publicó “Global research priorities for interpersonal violence prevention” en el Bulletin of the World Health Organization. - Otros aspectos que se quieran destacar Apasionado por los comunales, vive y colabora en la Comunidad del Monte Vecinal en Mano Común de Froxán, reconocida como Área Conservada por Pueblos Indígenas y Comunidades Locales por las Naciones Unidas.