Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.
Semestre 2
Temari
Bloc I: El problema: la càrrega per malaltia associada a patir un trastorn mental
- Limitacions en la provisió de serveis de Salut Mental
- L'Informe sobre la depressió de la London School of Economics”: Els costos associats a patir un trastorn mental.
- Una primera reacció: El moviment “Improving Access to Psychological Therapies”
- La devastadora crítica de Kazdin (“Reebooting Psychotherapy Research and Practice”) i la necessitat de generar nous models d'actuació en Psicologia Clínica
Bloc II:Els plantejaments transdiagnòstics.
- Els plantejaments transdiagnòstic i les seues implicacions
- El tractament cognitiu-conductual transdiagnòstic per als trastorns alimentaris.
- El Protocol Unificat transdiagnòstic de Barlow per als trastorns emocionals.
Bloc III: Els nous enfocaments basats en la Psicologia Clínica Positiva
- Marque conceptual de la Psicologia Clínica Positiva.
- La importància de les emocions i el paper de les emocions positives.
- Factors que promouen la capacitat humana per a desenvolupar resiliència i capacitat d'afrontament.
- Funcionament positiu i com promoure-ho.
Bloc IV:Noves formes d'aplicar els tractaments psicològics (més enllà del “one to one”).
- Ús de Tecnologies de la Informació i Comunicació: programes computerizados, Internet, dispositius mòbils, jocs seriosos online, xarxes socials.
- Oportunitats per a no professionals
- Mitjans de comunicació.
- Una estratègia per a millorar l'atenció a la salut mental: l'informe per al govern d'Austràlia (I-MENTAL HEALTH: A 2020 VISION & STRATEGY FOR AUSTRÀLIA).
- Tractaments transdiagnòstics aplicats a través d'Internet.