SIA. Sistema d'Informació Acadèmica

Esteu accedint a un curs acadèmic que no està actiu. La informació no correspon al curs acadèmic actual.

VJ1239 - Estructura de la Comunicació i Indústries Culturals

Curs 4 - Semestre 1

Temari

Temari

Tema 1. El sistema comunicatiu

1.1 Els conceptes de “estructura” i “sistema”.

1.2 El sistema comunicatiu: característiques inicials.

1.3 Àmbits d'activitat i agents del sistema comunicatiu.

Tema 2 . Les teories per a estudiar el sistema comunicatiu

2.1 El fenomen de la globalització: expansió i interconnexió

2.2 Vincles entre la globalització econòmica i la globalització comunicativa

2.3 Models d'estudi de l'estructura del sistema comunicatiu I: la teoria de l'imperialisme cultural

2.4 Models d'estudi de l'estructura del sistema comunicatiu III: l'Economia de la Comunicació (media economics)

2.5 Models d'estudi de l'estructura del sistema comunicatiu III: l'Economia Política de la Comunicació

2.6 Dimensions del sistema audiovisual: tecnologia, economia i política

Tema 3 . L'impacte de la tecnologia en el sistema comunicatiu

3.1 La importància de les telecomunicacions i la seua evolució històrica

3.2 El procés de digitalització i el sistema comunicatiu

3.3 La convergència digital

3.4 Agents tecnològics del sistema comunicatiu: els operadors de telecomunicacions

Tema 4 . La Societat de la Informació i el sistema comunicatiu

4.1 La societat-xarxa: la revolució de la galàxia Internet

4.2 Característiques de la Societat de la Informació i nexes amb el sistema comunicatiu

4.3 La fractura digital (digital divideix)

Tema 5 . La dimensió econòmica del sistema comunicatiu

5.1 La importància de l'economia en el sistema comunicatiu

5.2 El paper de la publicitat

5.3 La mercantilització de la comunicació

5.4 La industrialització de la comunicació: entre les indústries culturals i les indústries creatives

5.5 Característiques econòmiques del sistema comunicatiu

5.6 Tendències actuals i escenari d'actuació dels agents del sistema comunicatiu des de l'òptica econòmica

Tema 6 . Els grups de comunicació

6.1 La concentració empresarial: els “amos” de la comunicació

6.2 Característiques bàsiques dels grups de comunicació

6.3 Estratègies i dinàmiques d'actuació dels grups de comunicació

6.4 Principals grups de comunicació en l'escenari mundial, europeu, llatinoamericà i espanyol

Tema 7 . La intervenció pública sobre el sistema comunicatiu: les polítiques de comunicació

7.1 Concepte i orígens de les polítiques de comunicació

7.3 Models de sistemes comunicatius

7.4 La regulació del sistema comunicatiu

7.5 Polítiques públiques de foment i suport a la comunicació

7.6 Els consells audiovisuals

Tema 8. L'estructura de la indústria dels videojocs

8.1 Antecedents històrics: cap a la consolidació d'una indústria emergent

8.2 Característiques de la indústria dels videojocs

8.3 L'estructura organitzativa de la indústria dels videojocs: models de negoci i segments de mercat

8.4 Agents de la indústria del videojoc

8.5 Estructura internacional del mercat dels videojocs

8.6 El mercat dels videojocs a Espanya

Universitat Jaume I CIF: Q-6250003-H Av. Vicent Sos Baynat, s/n 12071 Castelló de la Plana, Espanya
Tel.: +34 964 72 80 00 Fax: +34 964 72 90 16